پرداخت ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۱ طرح تولیدی در همدان

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، علیرضا قاسمی‌فرزاد سه‌شنبه ۱۲ مهر در بیست و هفتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان، با بیان اینکه همه ظرفیت‌ها برای رونق و رفع موانع تولید به‌کار گرفته شده است، گفت: بیش از ۱۳۰۰ قرارداد بلاتکلیف در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان همدان وجود دارد که یک فرصت برای سرمایه‌گذاری در اختیار دارند اما هیچ کاری نمی‌کنند بنابراین باید این فرصت ها در اختیار کسانی قرار گیرد که می‌خواهند تولید و اشتغال ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در این جلسه از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مهلت سه ماهه برای تعیین تکلیف پرونده تعزیراتی یکی از واحدهای تولیدی استان داشتیم تا بتواند رأی دادگاه را اخد کند، تصریح کرد: مجتمع گردشگری در طول چندین سال تسهیلاتی را گرفته اما تعیین تکلیف نکرده با وجود اینکه یک بار هم در ستاد تسهیل رأی صادر شده بود اما متقاضی تعهدات خود را انجام نداده است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه ستاد تسهیل هم باید به حمایت از تولید و اشتغال توجه کند و هم به سرمایه‌های ملی، افزود: این واحد باید به سرعت در جلسه کارشناسی بررسی شود.

وی با اشاره به تأمین سوخت واحدهای صنعتی و کشاورزی، خاطرنشان کرد: به این واحدهای صنعتی و کشاورزی شش ماه فرصت داده شده تا بتوانند بحث تملک اراضی را تعیین تکلیف کنند تا خط لوله گازرسانی از این اراضی عبور کند.

قاسمی‌فرزاد بیان کرد: قیمت سوخت مایع تفاوت معناداری با گاز دارد که همین موضوع باعث می‌شود انگیزه برخی از صاحبان صنایع برای گازکشی کمتر شود و ترجیح دهند از سوخت مایع استفاده کنند که این مشکلات و هزینه‌های سنگینی را بر کشور تحمیل خواهد کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه تعدادی واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد که مربوط به یک دهه گذشته است، افزود: وقتی قراردادی بسته می‌شود متقاضی ۳۰ ماه فرصت دارد واحد تولیدی خود را تکمیل کند که در این جلسه مصوب کردیم حداکثر در این فرصت قانونی تعیین تکلیف کنند.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌شود افراد زمینی را در اختیار بگیرند و به عنوان یک سرمایه نزد خود نگهدارند تا سال های بعد ارزش افزوده پیدا کند و بفروشند، یادآور شد: بیش از ۱۳۰۰ قرارداد بلاتکلیف در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان همدان وجود دارد که یک فرصت برای سرمایه‌گذاری در اختیار دارند اما هیچ کاری نمی‌کنند بنابراین باید این فرصت ها در اختیار کسانی قرار گیرد که می‌خواهند تولید و اشتغال ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه پرداخت ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۱ طرح تولیدی در ستاد تسهیل استان مصوب شد، اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ۹ طرح صنعتی و دو طرح کشاورزی ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا