اندر خطرات شغل دامپزشکی

دکتر محمود رضا رسولی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، با بیان اینکه هدف اصلی مجموعه دامپزشکی تامین غذای سالم و گوشت سالم است، تصریح کرد: با توجه به این زنجیره غذایی دام سالم ، تغذیه سالم  و در نهایت انسان سالم را به دنبال دارد.

وی افزود: دامپزشکان در معرض بیماری های مشترک بین انسان و دام هستند و در برخی موارد  از نظر جسمی ممکن است آسیب ببینند همچنین در معرض ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و حیوان هستند که به نوعی می توان از دامپزشکان به عنوان مدافعان سلامت یاد کرد.

دکتر رسولی با بیان اینکه شغل دامپزشکی از نظر ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و حیوان قرار دارد، تصریح کرد: دامپزشکان با از خودگذشتگی به تامین امنیت سلامت غذایی می پردازند و 14 مهر ماه به عنوان روز دامپزشک و قدر دانی از آنها نامگذاری شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان گفت: تب بروسلوز (تب مالت) یکی از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است که برخی دامپزشکان در معرض ابتلا به این بیماری قرار می گیرند و گاهی حین واکسیناسیون با خطراتی مواجه می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برای پیشگیری از ابتلای دام به بیماری های فصل سرد، تاکید کرد: دامداران از هر گونه نقل و انتقال دام بدون هماهنگی با مجموعه دامپزشکی خودداری کنند چرا که در غیر این صورت ممکن است موجب جابجایی بیماری  و در نهایت گسترش بیماری شوند همچنین دامداران موارد مشکوک مبتلای دام سبک و سنگین را به دامپزشکی اطلاع رسانی کنند تا اقدامات لازم انجام شود.

گزارش: زهرا فرامرزدودست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا