هیچ موردی از طاعون نشخوار کنندگان کوچک در استان همدان نداریم

سیده مریم محمدی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: خوشبختانه در هیچ یک از مناطق حفاظت شده، هیچ موردی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک نداریم و این موضوع نزدیک به سه سال متوالی است که در همدان ادامه دارد و هیچ موردی از طاعون نشخوارکنندگان کوچک نداریم.

وی افزود: به علت کمبود آب و موضوع خشکسالی ممکن است حیوانات مناطق حفاظت شده  و حیوانات اهلی از آبشخورهای مشترک استفاده کنند که این امر می تواند امکان انتقال سرایت بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک را به حیوانات مناطق حفاظت شده انتقال دهد که خوشبختانه با همکاری مجموعه دامپزشکی این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و از اولویت های دامپزشکی واکسیناسیون دامهای اهلی روستاهای همجوار با مناطق حفاظت شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: مجموعه دامپزشکی امر واکسیناسیون علیه بیماری PPR  برای دامهای اهلی مناطق همجوار با مناطق حفاظت شده را اولویت قرار داده و این موضوع موجب تضمین سلامت حیوانات مناطق حفاظت شده و پیشگیری از بیماری های واگیردار بین حیوانات شده است.

وی گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یکی از بیماری های شایع در دنیاست که ابتدا از آفریقا شروع شده و برخی کشورها هر ساله با این بیماری درگیر می شوند و حتی برخی استانهای کشور با این بیماری درگیر هستند اما خوشبختانه در همدان این بیماری با انجام امور پیشگیرانه مشاهده نشده است.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا