اجرای طرح آبرسانی به حیات وحش همدان

سیده مریم محمدی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: جمعیت حیات وحش رو به کاهش است بنابراین تعریف کردن حیات وحش در مناطقی خاص به حفظ گونه ها کمک می کند.

وی با بیان اینکه در حیات وحش با وجود تعریف مناطق حفاظت شده و تعیین قلمرو حیوانات حیات وحش ، هنوز شاهد وجود شکارچیان غیر مجاز هستیم، تصریح کرد: مردم سایر استان های همجوار برای شکار به همدان می آیند و مردم همدان طبیعت دوست و حیات وحش دوست هستند و اهل شکار نیستند.

محمدی به آبرسانی حیات وحش اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش منابع آبی در حیات وحش به دنبال احرای پروژه آبرسانی به حیات وحش هستیم که حیوانات بتوانند تشنگی خود را در مناطق حفاظت شده برطرف کنند که در این راستا مصوبات خوبی را در سفر هیات دولت داشتیم.

وی گفت :در برخی موارد شاهد ورود حیوانات حیات وحش به داخل روستاها هستیم که این حیوانات برای رفع تشنگی به روستا می آیند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان خاطرنشان کرد: اداره حفاظت محیط زیست در حوزه حیات وحش تنها متولی در کشور است، در این راستا برای حفاظت از حیات وحش، پهنه‌هایی انتخاب و در طبقات مختلف حفاظتی مثل مناطق شکارممنوع، مناطق حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش و پارک ملی رده‌بندی شده است همچنین در حوزه محیط زیست انسانی تمام واحدهای صنعتی، صدور مجوزها و پایش آنها و رسیدگی به شهرک‌های صنعتی بر عهده ماست.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا