اسهال ناشی از وبا شبیه لعاب برنج است

دکتر فاطمه ترکمان اسدی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد:  افرادی که با اسهالی با حجم بالا مواجه می شوند و نوع دفع آنها شباهت با لعاب برنج دارد می توان به وبا مشکوک شد.

وی افزود: اسهال ناشی از عفونت باکتریال وبا با حجم بسیار بالا و بدون کرامپ شکمی همراه است و فرد احساس دلپیچه ندارد اما در اسهال های غیر وبایی فرد قبل از دفع احساس دل پیچه شدید خواهد داشت.

دکتر ترکمان اسدی خاطرنشان کرد: در اسهال ناشی از عفونت باکتریال وبا فرد با حجم بالا دفع انجام می دهد که دفع وی شبیه لعاب برنج است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه تا کنون هیچ مورد مشکوکی از وبا در همدان مشاهده نشده است، تصریح کرد: در صورت مشاهده مورد مشکوک آزمایشات لازم انجام می شود ، اما خوشبختانه تا کنون هیچ مورد مثبتی گزارش نشده است.

دکتر ترکمان اسدی یادآور شد: بروز اسهال و استفراغ باکتریال وبا در فصل گرم سال طبیعی بوده و موضوع جدیدی نیست.

وی با بیان اینکه بهداشت آب مصرفی در همدان رعایت می شود، تصریح کرد: در صورتیکه آب دچار آلودگی شود، به هیچ عنوان اجازه  استفاده از آب حتی برای شست و شو داده نمی شود همچنین بهداشت آب به طور مداوم پایش می شود.

معاون بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: با توجه به خشکسالی  و بروز کم آّبی و نشست آب در برخی قسمت ها ممکن است با تغییر رنگ آب شرب مصرفی شویم که این تغییر رنگ هیچ ارتباطی به  آلودگی آب نداشته و ممکن است غلظت برخی مواد در آب افزایش یابد، اما این موضوع نشان دهنده آلودگی آب نیست.

گزارش: زهرا فرامرزدوست 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا