چین به تایید اولین واکسن mRNA خود نزدیک است

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، چین به تایید اولین واکسن mRNA خود برای محافظت از مردم در برابر COVID-19 نزدیک می شود.

در یک کارآزمایی بالینی کوچک، واکسن پیشنهاد شده  چینی هنگامی که به عنوان دوز تقویت کننده (Booster) به بزرگسالان واکسینه شده تزریق شد، نسبت به تزریق حاوی SARS-CoV-2 غیرفعال، پلت فرم واکسنی که کشور بیشتر به آن متکی بوده، پاسخ آنتی بادی قوی تری را ایجاد کرد.
واکسن آزمایشی که ArCoV نام دارد، کاندیدای قوی تری برای تبدیل شدن به اولین واکسن تایید شده mRNA در چین است.

به گفته محققان، اما درک این موضوع برای دولت در مقابله با این همه گیری دشوار است. یک واکسن mRNA بسیار مؤثر، احتمال عفونت‌های جدی گسترده را که می‌توانند بیمارستان‌ها را تحت تأثیر قرار دهند، کاهش می‌دهد.

با این حال، بعید است که به استراتژی سختگیرانه «کووید صفر» کشور پایان دهد، که از آزمایش‌های انبوه و قرنطینه برای از بین بردن همه عفونت‌ها استفاده می‌کند.
تا کنون، تنظیم کننده مقررات و مصرف دارویی چین هفت واکسن کووید-19 را تایید کرده است.

اکثر ساکنان چین با یکی از دو واکسن ویروس غیرفعال، یا CoronaVac، ساخته شده توسط شرکت مستقر در پکن، یا BBIBP-CorV، ساخته شده توسط شرکت دولتی Sinopharm در پکن، واکسینه می‌شوند.

واکسن‌های ویروس غیرفعال در کاهش خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ مؤثر هستند، اما محافظت کمتری نسبت به دو واکسن mRNA تولید شده توسط Pfizer-BioNTech و Moderna که به طور گسترده در خارج از چین مورد استفاده قرار گرفته‌اند، ارائه می‌کنند.

فنگ گائو، ویروس شناس در دانشگاه جینان در گوانگژو چین می گوید: از داده های همه واکسن های COVID-19 موجود در جهان، به نظر می رسد فناوری mRNA در مقایسه با سایر فناوری ها بهتر است.
منبع: مجله علمی Nature
مترجم: کیانوش کرمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا