بیماری های دستگاه تنفسی بیشترین عامل مرگ و میر در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، محمدعلی محمدی در شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان همدان آمار علل مرگ و میر را در جهت اصلاح رفتارها، تغذیه، سبک زندگی و سایر برنامه ریزی ها قابل توجه دانست و افزود: بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، بیماریهای غدد و تغذیه، حوادث غیر عمدی مانند تصادفات، غرق شدگی و برق گرفتگی به ترتیب دومین تا پنجمین علل مرگ و میر طی سال گذشته در همدان است.

وی با اشاره به ضرورت ثبت به‌هنگام وقایع حیاتی چهارگانه در موعد قانونی تعیین شده یادآور شد: آمار باید به هنگام و دقیق باشد تا در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها بتوانیم برنامه ریزی مطلوب تری داشته باشیم.

محمدی از افزایش ولادت و کاهش ۳۵ درصدی وفات طی دوماهه نخست سالجاری در همدان خبر داد و افزود : سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ شاهد کاهش ۳.۶ درصدی ولادت و ۰.۶ درصدی وفات در همدان بودیم که امیدواریم افزایش ولادت در دو ماهه سالجاری ادامه یابد و با مهار کرونا همچنان شاهد کاهش مرگ و میر باشیم.

رئیس شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان همدان تصریح کرد: در مقایسه آمار ازدواج و طلاق سال ۱۴۰۰ با سال ۱۳۹۹ شاهد کاهش ۱۷۹ مورد واقعه ازدواج و ۱۲۰ مورد واقعه طلاق هستیم.

محمدی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه مدیریت شهری در خاکسپاری قانونمند متوفیان افزود: تفاوت قیمت از جمله عواملی است که به خاکسپاری اموات در آرامستانهای روستاها دامن زده است و باید تدابیری پیش بینی شود که از خاکسپاری اموات در آرامستانهای برخی از مناطق حاشیه شهر و بویژه مناطق الحاقی جلوگیری شود.

فرماندار همدان در پایان خواستار هم افزایی و هماهنگی هر چه بیشتر پزشکی قانونی، نظام پزشکی، ثبت اسناد، ثبت احوال بیمارستانها و دهیاران را در ثبت به‌هنگام وقایع حیاتی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا