کاهش چشمگیر مرگ و میر و ابتلا به کرونا به معنای پایان کرونا نیست

دکتر فاطمه ترکمان اسدی در گفتگو با خبرگزاری سینا پرس اظهار کرد: غفلت از واکسیناسیون خطر آفرین است چرا که عدم واکسیناسیون احتمال ابتلای شدید به بیماری را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده بر استفاده از ماسک در اماکن عمومی تاکید کرد و افزود: استفاده از ماسک در کنترل بیماری کرونا الزامی است و تا زمانی که کمیته علمی کرونای پروتکل جدیدی برای کشور ارائه ندهد، هیچ تفاوتی در کنترل‌ها نخواهیم داشت.

دکتر ترکمان اسدی خاطرنشان کرد: از لحاظ تراکم جمعیت و حضور در اماکن عمومی مطابق با رنگ‌بندی عمل می‌کنیم اما از لحاظ مسائل رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعلا تا زمانی که کمیته علمی کرونا دستورالعمل جدیدی ارائه ندهند همچنان باید استفاده از ماسک، پرهیز از تردد در اماکن شلوغ بسته به رنگ‌بندی و شست‌وشوی دست‌ها را داشته باشیم.

وی گفت: موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا به طور چشمگیری کاهش یافته اما این موضوع به معنای نبود کرونا و پایان کرونا نیست.

دکتر ترکمان اسدی با بیان اینکه باید نسبت به تکمیل دُزهای واکسیناسیون اقدام کنیم، تصریح کرد:گروه های سنی 5 تا 12 ساله ها نیز باید بر اساس دستور المعل دو دُز واکسن بزنند همچنین گروه های اعلام شده باید نسبت به تکمیل دُزهای واکسیناسیون اقدام کنند.

وی در پایان گفت:در شرایط موجود بهترین، ایمن‌ترین و پایدارترین روش کنترل کرونا تکمیل دوره واکسیناسیون است و افرادی که بیش از ۴ تا ۶ ماه از نوبت قبلی واکسن‌شان گذشته اقدام به تزریق دز بعدی کنند.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا