گشتی در موزه های همدان

موزه تاریخ طبیعی همدان

این موزه در انتهای چهارباغ آزادگان واقع شده و واقعا ارزش دیدن دارد و انواع جانوران و اشیا باستانی تاریخ طبیعی و فسیل های کشف شده را میتوانید در آنجا از نزدیک ببینید، پس امروز بازدید از این موزه را در برنامه خود قرار دهید.

موزه هگمتانه

این موزه در خیابان اکباتان و میدان هگمتانه واقع شده و این موزه یکی از بهترین جاذبه های گردشگری همدان محسوب میشود که اولین شهر تاسیس شده در جهان توسط مادها در قوم آریایی بوده و توسط دیااکو بنا نهاده شده است.

موزه بوعلی سینا

این موزه در آرامگاه بوعلی سینا و در کنار مزار ابن سینا واقع شده و هنگام ورود به داخل آرامگاه می توانید از این موزه بازدید کنید.

باغ موزه دفاع مقدس

این موزه در یکی از خوش آب و هواترین مناطق همدان در میدان کولاب واقع شده که ضمن بازدید از این موزه می توانید از هوای بکر این منطقه بهره مند شوید.

موزه سفال

این موزه برای علاقمندان به سفال و صنایع دستی بسیار مناسب بوده که در خیابان شهدا خانه صمدی واقع شده است.

موزه حمام قلعه

در داخل این موزه یک رستوران وجود دارد که علاقمندان به مکان های قدیمی می توانند غذای خود را در این مکان صرف کنند که در خیابان شریعتی واقع شده است.

باغ موزه نظری

این باغ موزه در کنار سازمان گردشگری همدان هست و یکی از عمارت های خاص دوران قاجاری بوده که به نوع خود بسیار زیبا ساخته شده این عمارت زیبا میتواند برای گردشگرانی که از آن بازدید میکنند جاذبه توریستی جذابی باشد.

موزه صنایع دستی همدان

این موزه هم در کنار آرامگاه باباطاهر به صنایع دستی و آثار باستانی شهر تاریخی همدان اختصاص یافته که در کنار مغازه های صنایع دستی که دور آرامگاه باباطاهر هستند نیز واقع شده که به نوع خود جالب است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا