استفاده از کولر آبی در شرایط بحرانی و آلودگی هوا ممنوع!

دکتر فاطمه ترکمان اسدی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر در وضعیت بحرانی و آلودگی هوا قرار داریم، شهروندان بهتر است از کولر آبی در منزل استفاده نکنند و راه های ورود هوای آزاد به داخل منزل را مسدود کنند چرا که کولر آبی هوای بیرون را به داخل می کشاند و به این ترتیب هوای داخل منزل آلوده می شود.

وی افزود : در زمان وقوع آلودگی هوا و گرد و غبار بهترین راهبرد کاهش مواجهه است بنابراین از هر گونه فعالیت بدنی از جمله پیاده روی و دوچرخه سواری در هوای آزاد باید پرهیز شود.

دکتر ترکمان اسدی خاطرنشان کرد: سالمندان، کودکان، افرادی که سابقه بیماری های قلبی، تنفسی و ریوی دارند و خانم های باردار  بهتر است از حضور  و تردد در هوای آزاد و فضای باز پرهیز کنند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی تصریح کرد: تا اطلاع ثانوی برگزاری زنگ تفریح و هر گونه فعالیت بدنی در هوای آزاد در مدارس متوقف شود.

وی گفت: در صورتیکه شهروندان با خودروی شخصی تردد می کنند باید وضعیت تهویه خودرو را در حالت گردش هوای داخل قرار دهند و از ورود هوای بیرون به داخل خودرو جلوگیری کنند.

دکتر ترکمان اسدی خاطرنشان کرد: برخی افراد شغل هایی دارند که در هوای آزاد باید حضور داشته باشند بنابراین این دسته افراد باید از ماسک مناسب استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا