عشایر با پروانه کوچ وارد مراتع استان می شوند

اسفندیار خزائی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: ورود زودهنگام عشایر به مراتع مشکلاتی را ایجاد می کند که با حضور اکیپ های سیار و ثابت در مراتع از ورود زود هنگام عشایر به مراتع استان همدان جلوگیری بعمل آمد.

وی افزود: با توجه به کاهش بارندگی ها و پراکنش نامناسب گیاهان مراتع بسیار حساس شده و باید عشایر ضمن حضور در مراتع نیز از مراتع محافظت کنند.

خزائی ادامه داد: عشایر باید بیش از هر سال مراقب مراتع باشندو از هر گونه حریق جلوگیری کنند چرا که مراتع با توجه به خشکسالی های اخیر بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی همدان با بیان اینکه در سال جاری 6 اکیپ برای جلوگیری از ورود زود هنگام عشایر به استان همدان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: از امروز موردخ 15 اردیبهشت ماه شاهد ورود عشایر به داخل استان همدان هستیم.
وی خاطرنشان کرد: عشایر منطقه کرمانشاه در مراتع تویسرکان مستقر خواهند شد همچنین عشایر همدان نیز از سمت ملایر وارد می شوند.

وی گفت: عشایر با ارائه پروانه کوچ می توانند به مراتع داخل استان ورود یابند، اما از عشایر و روستاییان خواستاریم نسبت به حفاظت از مراتع کوشا باشند چرا که در غیر این صورت متضرر می شوند.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا