همدان دهمین رتبه ورود مسافران نوروزی را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، مجید جهانگیریان در کارگروه خدمات سفر و گردشگری شهرستان همدان با بیان اینکه در نوروز سال جاری ۷۹ هزار و ۷۱۷ نفر در هتل و اماکن پذیرایی استان اقامت داشتند، افزود: ۶۸ درصد از این آمار متعلق به شهرستان همدان است.

وی با اشاره به اینکه نظرسنجی از میزان رضایت گردشگران نوروزی صورت گرفت، افزود: چهار هزار مسافر در این نظر سنجی شرکت کردند و درصد بالایی از آنها از سفر به همدان رضایت داشتند.

جهانگیریان ادامه داد: همچنین بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از میزان بازدید ۷۷ اماکن گردشگری در سطح کشور بر حسب فروش بلیت، آرامگاه بوعلی‌سینا دارای رتبه ۲۳ است و از بین ۲۳۳ مجموعه تفریحی و توریستی کشور آرامگاه باباطاهر رتبه کمتر از ۲۵ را کسب کرد.

وی با بیان اینکه در این ایام آرمگاه بوعلی‌سینا و باباطاهر از طریق شبکه "العالم" معرفی شدند، اظهار کرد: تعطیلی بازار همدان در چهار روز ابتدای سال نو و فراهم نبودن شرایط بازدید گردشگران از بازار تاریخی و خرید باعث نارضایتی گردشگران نوروزی بود.

وی با اشاره به اینکه بهتر است پارکینگ ادارات حاشیه اماکن گردشگری در ایام تعطیلات عید فطر به مسافران اختصاص یابد، گفت: همچنین انتظار می‌رود در این مدت فعالیت‌های عمرانی برای حفظ زیبا ماندن چهره شهر متوقف شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان همدان با بیان اینکه فعالیت نانوایی‌ها در روزهای تعطیل باید نوبت بندی شوند، عنوان کرد: اختصاص سالن ورزشی و آموزشگاهی برای اسکان اضطراری، تامین ناوگان مسافربری توسط اداره راهداری، فراهم کردن سوخت مورد نیاز جایگاه‌ها، رفع مشکل احتمالی دستگاه‌های کارت خوان، نصب بنر خوشامد گویی در ورودی‌های شهر و آمادگی تعزیرات برای رسیدگی به شکایات از جمله مواردی است که باید برای تعطیلات عید فطر مورد توجه قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا