کیفیت آموزشگاه های کارگاهی سیاست اصلی آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، احمد آقا محمدی در نشست پایانی گروه ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان اظهار کرد: ارزیابی شاخص های متوسطه به مدارس ارسال شده و باید در سطح مدارس اجرایی شود.

وی افزود: همه ما مجری برنامه های آموزشی هستیم و اجرای کامل برنامه های درسی مورد انتظار بوده و در محتوای دروس دقت نظر باید صورت پذیرد.

آقا محمدی  تصریح کرد: در هنرستان ها تجهیزات مازاد و بلا استفاده باید به هنرستان های دیگر منتقل شود و نگهداشت تجهیزات با توجه به هزینه های سنگین مورد توجه مدیران مدارس قرار گیرد.

وی گفت: خط قرمز ما پوشش تحصیلی دانش آموزان است و در این زمینه مدیران هنرستان ها و دبیرستان ها باید مراقبت ویژه ای داشته باشند و کیفیت آموزشگاه های کارگاهی باید مد نظر قرار گیرد و دانش‌آموزان را به سمت رشته های کاردانش و فنی و حرفه ای سوق دهیم تا بتوانیم بازار کار مناسبی را ایجاد کنیم.

در ادامه نشست سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان بهار گفت: شهرستان بهار در بسیاری از شاخص های آموزشی و پرورشی رتبه های برتر استان را کسب کرده است که این نشان از فعالیت‌های جمعی در سطح شهرستان است.

رضایی ایجاد فرهنگ کار کارآفرینی و ایجاد مهارت در دانش آموزان را از جمله اولویت‌های آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود:رشته های فنی و حرفه‌ای و کاردانش برای آشنایی دانش آموزان با مهارت های مختلف ایجاد شده‌اند.

وی با اشاره به بحث کیفیت بخشی آموزشی در نظام تعلیم و تربیت گفت:مهم ترین و کلیدی ترین برنامه آموزش و پرورش در دولت انقلابی ارتقا کیفیت آموزشی است و به همین منظور برنامه های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدتی برای وضعیت مطلوب و ارتقاء شاخص های آموزشی تدوین شده است که با اجرای مطلوب این برنامه ها شاهد بهبود وضعیت در شاخص های مختلف آموزشی خواهیم بود.

به گزارش سیناپرس؛ در پایان کارشناسان دیدگاه‌ها و نظرات خود در رابطه با مباحث آموزشی و پرورشی شهرستان بهار را عنوان کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا