۶۴ محصول تولیدی استان همدان به سبد استاندارد اضافه شد

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، محمدرضا مددی اظهار کرد:  این محصولات در گروه مصالح ساختمانی و صنایع غذایی هستند که از ابتدای دولت سیزدهم موفق به گذراندن آزمون های استاندارد شده اند.
وی تاکید کرد: بی تردید اضافه شدن این محصولات به سبد کالاهای استاندارد استان همدان، نشان از رونق تولید و اشتغال در سطح استان دارد.
مددی گفت: مجموع فرآورده های دارای نشان کاربرد علامت استاندارد در استان همدان به حدود ۷۰۰ مورد می رسد و ما با تمام توان و با بهره گیری از تمام ابزارها در حال رصد تولید و بازار هستیم و با همکاری مردم، شبکه توزیع از وجود محصولات کم کیفیت و بدون کیفیت خالی می شود.
مدیرکل استاندارد استان همدان خاطرنشان کرد: هم استانی ها با ارسال کد ۱۰ رقمی زیر نشان استاندارد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توانند اصالت محصول را سنجش کرده و مشکلات را با تلفن ۱۵۱۷ رسیدگی به شکایات اداره کل درمیان بگذارند.
وی اضافه کرد: این سامانه پیامکی به منظور جلوگیری از سوء استفاده و پیشگیری از درج نشان جعلی استاندارد بر روی کالاها راه اندازی شده است که اطلاعاتی از قبیل شماره پروانه، نام فرآورده، تاریخ اعتبار پروانه، نام واحد تولیدی، استان و شهرستان محل تولید و نوع استاندارد محصول را در اختیار درخواست کننده قرار می‌دهد.
مددی ایادآور شد: تولید کالاها و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن، جرم محسوب می‌شود و مرتکبان طبق قانون مجازات می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه رعایت استاندارد پیش‌نیاز جهش تولید است، گفت: تولید استاندارد و با کیفیت، اصل مهمی در توسعه بازار محصولات به شمار می‌آید و رونق فضای اقتصادی و توسعه صادرات را به همراه دارد.
مدیرکل استاندارد استان همدان به انجام ۶ هزار و ۵۰۰ فقره بازرسی از شبکه توزیع استان اشاره کرد و افزود: با این اقدامات نظارتی بازار را برای عرضه کالاهای بی کیفیت و کم کیفیت ناامن کرده و برای تحقق حقوق مصرف کنندگان تلاش می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا