بستری 10 کودک مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، دکتر محمد مهدی مجذوبی  اظهار کرد: روزانه ۶ تا ۱۱ کودک مشکوک مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری می شوند که ۱۸ تا ۲۰ درصد از مجموع بستری های موارد مثبت ابتلا هستند.

وی اضافه کرد: طی یک هفته گذشته سیر آمار مبتلایان به کرونا در استان همدان افزایشی شده به نحوی که تعداد بیماران بستری جدید مبتلا و مشکوک به کرونا در بخش عادی به ۸۰ نفر و تعداد مراجعان سرپایی با علایم مشکوک نیز به بیش از ۸۰۰ نفر رسیده است.

سرپرست علوم پزشکی با بیان اینکه آمار مرگ افراد زیر ۱۸ سال براثر ابتلا به کرونا در استان همدان صفر است، تصریح کرد: حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در استان همدان تزریق شده که شامل ۹۲.۱ درصد دُز اول، ۸۰.۷ درصد دُز دوم و ۲۷.۷ درصد دز سوم می شود.

دکتر مجذوبی گفت: میزان استقبال بانوان باردار برای تزریق واکسن کرونا نسبت به گذشته افزایش چشمگیری یافته و تاکنون ۶۹ درصد بانوان باردار در استان، دُز اول و ۵۲ درصد نیز دُز دوم را دریافت کرده اند.

وی در خصوص فعالیت مدارس نیز اظهار کرد: ابتلای یک دانش آموز به کرونا موجب مبتلا شدن مجموع دانش آموزان حاضر در یک کلاس به ویروس می شود، بنابراین در صورت شناسایی مورد ابتلا، بلافاصله باید کلاس درس را تعطیل کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا