دومین پزشک متخصص غیرایرانی از دانشگاه علوم پزشکی همدان فارغ التحصیل شد

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، آیلین فصیحی مدیر روابط بین الملل این شعبه درمراسم دفاع از پایان نامه دکتر بلوچ فارق التحصیل در مقطع رزیدنتی رادیولوژی که از دانشجویان غیرایرانی دانشگاه و از تبعه کشور پاکستان است، گفت: از سال ۹۶ تاکنون این دومین پزشک متخصص غیر ایرانی است که از دانشگاه علوم پزشکی همدان فارغ التحصیل می شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به پتانسیل دانشگاه علوم پزشکی همدان در جذب دانشجویان خارجی در ۳ سال گذشته و نزدیک شدن آنان به پایان تحصیل، از این پس شاهد فارغ التحصیلی دانشجویان غیر ایرانی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خواهیم بود.

مدیر روابط بین الملل شعبه بین الملل دانشگاه ضمن بیان این که رزیدنتی و دستیاری پزشکی دوره ای سخت و طاقت فرسا برای دانشجویان غیرایرانی است، گفت: با توجه به این که در دوره رزیدنتی و دستیاری پزشکی، دانشجویان باید ارتباط مستقیم و تنگاتنگی را با بیماران در بیمارستان های مرکز استان برقرار کنند، به همین خاطر فراگیری زبان فارسی و برقراری ارتباط کلامی به زبان فارسی برای دانشجویان غیر ایرانی امری ضرویست.

وی ادامه داد: به همین خاطر با توجه به این که دوره زبان فارسی را در کنار تحصیل خود در دانشگاه علوم پزشکی همدان میگذرانند، به زبان فارسی در مکالمه تسلط کافی پیدا خواهند کرد و تا کنون در این خصوص مشکل خاصی وجود نداشته است.
 
فصیحی ضمن اشاره به اهمیت ارائه علوم و دانش به کشورهای دیگر گفت: در این دوره از زمان، نوع تجارت ها نیز تغییر کرده است و یکی از نوع جدید آن ارائه علم و دانش است که اگر بتوانیم به بهترین شکل ممکن این موضوع را در دانشگاه علوم پزشکی همدان عملی کنیم، مزایایی بسیار زیادی برای دانشگاه و کشورمان به دنبال خواهد داشت.

 وی همچنین ادامه داد: دانشگاه هایی که میخواهند در زمینه ارائه و ترویج علم خود به دیگر کشورها موفق باشند، باید از زیرساخت قوی آموزشی و رفاهی قابل قبولی بهره ببرند که به جرات میتوان گفت که دانشگاه علوم پزشکی همدان دومین دانشگاه در کشور است که در جذب دانشجویان غیر ایرانی موفق عمل کرده است.

مدیر روبط بین الملل شعبه بین الملل دانشگاه بیان کرد: با توجه به دستور هیات رئیسه محترم و پیگیری دکتر رمضانی، رییس شعبه بین الملل دانشگاه، برنامه هایی مدون برای جذب بیشتر دانشجویان غیرایرانی از سال ۱۴۰۱ داریم که آمارعددی در حوزه، افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

فصیحی گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، علاوه بر جذب دانشجوی غیرایرانی در رشته ها و مقاطع مختلف، در نظر داریم که دانشگاه علوم پزشکی همدان را در کشور به عنوان مرکز جذب دانشجوی غیرایرانی در رشته MBBS قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا