توسعه کشت گلخانه ای با بهره گیری از سیستم نوین

به گزارش سیناپرس، محمد علی محمدی، در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان همدان اظهار کرد: طرح موضوع اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص محدود و مقید به قید زمان نیست و تنها راه برون رفت ما از مشکلات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه در حوزه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل کردیم اظهار کرد: با استفاده از توان همه دستگاههای فرهنگی اقتصاد مقاومتی باید برای مشارکت مردم در این مهم تبیین و به گفتمانی غالب در سطح جامعه تبدیل شود.

محمدی افزود : هر دستگاه اجرایی و سازمان ها باید مصادیق مشخصی از اقتصاد مقاومتی مطابق شرح وظایف و جامعه هدف خویش داشته باشند و امور و وظایف منطبق با سیاستهای اقتصاد مقاومتی را تقویت و مابقی را اصلاح کنند.

فرماندار همدان خواستار فرهنگ سازی و مشارکت دادن مردم در مباحث اقتصاد مقاومتی شد و اضافه کرد: در مصرف بهینه منابع انرژی متاسفانه همچنان مشکل داریم و شاهد مصرف بی رویه، اتلاف انرژی و شرایط نامطلوبی هستیم که به هیچ وجه منطبق با سیاستهای اقتصاد مقاومتی نیست.

محمدی اصلاح الگوی کشت و توسعه سیستم های نوین آبیاری را مصداق برجسته ای از ضرورتهای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی دانست و یادآورشد : عطش توسعه یک آسیب است و در راستای توسعه و پیشرفت باید همه جوانب مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: گاهی هدف ما صرفا معطوف به افزایش تولید یک محصول یا سطح کشت می شود و در همین راستا منابع قابل توجه آب را از دست می دهیم در صورتیکه حتی توسعه کشت های گلخانه ای هم باید با ملاحظه مصرف بهینه منابع انرژی و بهره گیری از سیستمهای نوین باشد.

فرماندار همدان با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان در بحث انرژی های پاک در سطح شهرستان بیشتر ورود کند تاکید کرد : تامین انرژی مورد نیاز عشایر و برخی از مصارف باید در این خصوص مد نظر قرار گیرد.

وی در پایان یادآورشد : اقتصاد مقاومتی در تمام عرصه های اقتصادی به خود اتکایی و افزایش تاب آوری می انجامد تا تحت فشارهای خارجی بتوانیم وضعیت را مدیریت کنیم و به راحتی تحت تاثیر قرار نگیریم.

گزارش: محمد جواد صفری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا