قرنطینه هوشمند در صورت ابلاغ، اجرایی می شود

دکتر محمد خزایی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: در حال حاضر اجرای قرنطینه هوشمند از سوی وزارت بهداشت هیچ ابلاغی دریافت نکرده ایم و در صورت هر گونه ابلاغ از سوی وزارتخانه برای استان همدان این طرح را اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از ملزومات اجرای قرنطینه هوشمند داشتن کارت واکسن است که در این شرایط افراد در مشاغل خود باید کارت واکسن داشته باشند همچنین مابقی جزئیات این طرح بعد از ابلاغ ارائه می شود.

دکتر خزایی با اشاره به اینکه تمامی دریافت کنندگان واکسن می توانندبا مراجعه به سامانه www.salamat.gov.ir مراجعه کنند، تصریح کرد: در این سامانه بخشی مشخص برای دریافت کارت واکسن دیجیتال طراحی شده و افراد می توانند کارت واکسن خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: تنها افرادی که واکسن کرونا پاستور را دریافت کرده اند امکان دریافت کارت واکسن دیجیتال  را ندارد که این موضوع به زود مرتفع می شود و کد ملی آنها وارد سامانه می شود.

وی بر واکسیناسیون افراد واکسینه نشده در استان همدان تاکید کرد و گفت: این افراد باید هر چه سریعتر نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند تا به قطع زنجیره انتقال کرونا کمک کرده باشیم چرا که واکسیناسیون زمانی ایمنی ایجاد می کند که تمامی افراد علیه این ویروس واکسینه شوند.

وی ادامه داد: در پیک ششم نگران افرادی هستیم که نسبت به واکسیناسیون مقاومت می کنند چرا که این بار ویروس کرونا این افراد را درگیر خواهد کرد و مرگ و میر ناشی از کرونا به افرادی اختصاص خواهد یافت که نسبت به واکسیناسیون اقدام نکرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا