نصب برچسب های الکتریکی روی بدن کوسه های سفید

مقامات حیات وحش دریاهای استرالیا در گزارشی جدید اعلام کردند که در برنامه و پروژه بزرگ مطالعه کوسه ها و محافظت از جمعیت موجودات ساحلی در امتداد ساحل شرقی ، در حال زدن بر چسب های الکتریکی به کوسه های بزرگ سفید هستند .

فرماندار ایالتی نیو ساوت ولز (New South Wales) آغاز اجرای این پروژه را تایید کرده و اظهار داشت که دو کوسه سفید 2.2 متری ماده برچسب الکتریکی دریافت کرده اند تا محققان از این طریق بتوانند حرکات ، مسیر شنا کردن و الگوهای رفتاری این کوسه ها را مورد مطالعه و بررسی قرار دهند.

علاوه بر پیگیری و بررسی الگوهای رفتاری این کوسه ها از طریق سیگنال های ارسالی از برچسب الکتریکی ، پژوهشگران می توانند به نظارت مستقیم و زیر آب گروه های کوسه های بزرگ سفید نیز بپردازند .  

در اوایل ماه فوریه سال جاری میلادی (بهمن ماه سال 1393) یک موج سوار ژاپنی در سواحل شمالی نیو ساوت ولز با حمله کوسه جان خود را از دست داد و در ماه های اخیر تعداد افرادی که در این مناطق ساحلی مورد حمله کوسه قرار گرفته اند، به دوازده نفر رسیده است .

انتظار می رود که نتایج بررسی های انجام شده به  دست یابی تکنولوژی لازم بازدارنده کوسه منتهی شده و تا اواخر ماه سپتامبر به منظور محافظت از انسان ها و دیگر موجودات ساحلی مورد استفاده قرار گیرد . 

منبع
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا