جوان همدانی شیلد عینک دار ابداع کرد

به گزارش خبرگزاری سیناپرس در همدان مشاهده درد و آلام دیگران و تدبیر و اندیشه برای رفع آن دغدغه‌ای است که باید ارج نهاد، وقتی تدبیر و اندیشه فردی موجب تسکین درد آنها می‌شود خود موهبتی از سوی پروردگار است که در وجود آدمی نهاده شده است.
سید داوود رضوی مخترع جوان مجتمع بعثت یکی از نخبگان استان همدان است که تاکنون چندین دستگاه طراحی و ساخته است که هر کدام با کاربردی جداگانه به کمک تیم پزشکی و بیماران آمده است.
او با طراحی و اختراع دستگاه‌هایی که در جهان نمونه‌ای ندارد، دست به ابتکاراتی زده که هر کدام ویژگی خاصی دارد .
رضوی می گوید: تاکنون چهار مورد ثبت اختراع دارم ویلچر برانکارد شو به حالت تغییر زاویه و قابل CPR در روی ویلچر، دوم بازوی کمک حرکتی برای بیماران روی تخت و دیگری دستگاهی به منظور ثابت نگه داشتن پای شکسته بیماران است که هر سه اینها ثبت اختراع شده است، بیش از ۴۰ مورد اختراع برای ثبت دارم، شیلد محافظ صورت چهارمین اختراعم است، این شیلد قابل تغییر زاویه و تنظیم فاصله است، ساپورت ماسک برای صورت است که کاملا بر روی صورت فیکس می‌شود‌.
این مخترع ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و لزوم استفاده از ماسک بر روی صورت، برخی از ماسک‌ها قابلیت پوشانندگی کامل را نداشت که تصمیم گرفتم نوع دیگری از ماسک را بسازم، از این شیلد محافظ صورت می‌توان برای CPR، آزمایش و کارهای آزمایشگاهی، دندانپزشکی، اتاق عمل، برای جلوگیری از گرد و غبار و بیماران واگیر استفاده کرد.
این مخترع جوان اضافه کرد: این شیلد به صورت محافظ کامل صورت است و عینک هم دارد، جمع کردن آن دو حالت دارد و به شکل کشویی روی صورت قرار می‌گیرد و عمر آن بالاتر از سایر شیلدهاست. 
رضوی اذعان داشت: اختراعم ثبت شده و مدرک اختراع هم گرفتم. اثرم کد طبقه‌بندی بین‌المللی گرفته و در مدرکم هم عنوان "برای اولین بار در جهان" قید شده است.

گزارش:زهرا فرامرزدوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا