آمادگی جهاد دانشگاهی در اجرای طرح های پژوهش محور فارس

به گزارش سینا پرس فارس، مهندس امیر حسین استقلال در دیدار با ابراهیم عزیزی نماینده مردم محترم  شیراز در خانه ملت و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی زمانی بازوی اجرایی انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها بود گفت: تلفیق علم و ایمان از جمله اهداف انقلاب فرهنگی بود و خوشبختانه جهاد دانشگاهی امروز نمادی از تلفیق علم و ایمان،نماد خود باوری نسل جوان و  بازوی اجرایی نظام در حوزه علم و فنآوری است.
رییس خبرگزاری سینا پرس فارس، در این دیدار از آمادگی جهاد دانشگاهی برای اجرای طرح های پژوهشی نیاز محور خبر داد و گفت: جهاد دانشگاهی طرح های فناوری را با رویکرد جدید انجام می دهد و معتقدیم انجام این طرح های نوآورانه به توسعه شیراز و فارس سرعت می دهد. 
امیر حسین استقلال، استان فارس را یکی از قطب های مهم کشاورزی در کشور دانست و گفت: جهاد دانشگاهی در حال حاضر در بحث کشاورزی طرح های نوآورانه را دنبال می کند که در حال انجام است.
استقلال در پایان با معرفی ظرفیت های علمی،آموزشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: ظرفیت های این نهاد علمی پژوهشی فرهنگی می تواند در رفع مشکلات کشور گره گشا باشد. 
ابراهیم عزیزی نیز در این دیدار قلمرو علم را قلمرویی وسیع دانست و گفت: گستردگی حوزه علم و محدویت ها و نیازهایی که ما در ایران داریم،باعث می شود که مباحث علمی را چارچوب دار دنبال کنیم و جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی می تواند در این مسیر همراه بسیار خوبی برای نظام جمهوری اسلامی باشد.
نماینده مردم شیراز در خانه ملت تاکید کرد ما باید با شناسایی دقیق ظرفیت ها و مزیت های علمی استان،با یک برنامه ریزی منسجم در یک چارچوب مشخص حرکت کنیم . 
عزیزی یاد آور شد : فارس در حوزه فعالیت های دامی و کشاورزی و فنآوری های نوین ظرفیت خوبی دارد اما متاسفانه نیازهای این حوزه ها خوب برطرف نشده است.
وی در پایان با تاکید بر مزیت های منحصر به فرد استان در برخی حوزه ها گفت: در کنار همه مزیت های پزشکی،کشاورزی،الکترونیکی و گردشگری استان فارس نباید از نیازهای مردم بی تفاوت بگذریم و اگر فعالیتی هم در حوزه هایی که بیان شد،صورت می گیرد باید در جهت رفع نیازهای مردم باشد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا