توانایی استفاده مغز از محاسبات کوانتومی

به گزارش سینا پرس فارس، این کشف ممکن است آگاهی را روشن کند ، که عملکرد آنها از نظر علمی برای درک و توضیح آن دشوار است. فرآیندهای مغز کوانتومی همچنین می توانند توضیح دهند که چرا انسان ها می توانند در مورد شرایط پیش بینی نشده ، تصمیم گیری یا یادگیری چیز جدید ، از ابر رایانه ها بهتر عمل کنند.

محققان کالج ترینیتی دابلین پس از تطبیق ایده ای برای اثبات وجود گرانش کوانتومی برای کشف مغز انسان و عملکرد آن ، فکر می کنند که مغز انسان می تواند از محاسبه کوانتومی استفاده کند.

عملکردهای مغز اندازه گیری شده، در آزمایش نیز با عملکرد حافظه کوتاه مدت و آگاهی آگاهانه ارتباط داشت. این نشان می دهد که فرآیندهای کوانتومی نیز بخشی از عملکردهای شناختی و آگاهانه مغز هستند.

اگر بتوان نتایج تیم را تأیید کرد، که احتمالاً نیازمند رویکردهای چند رشته‌ای پیشرفته است، درک کلی ما از نحوه عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد. این بینش می‌تواند به طور بالقوه نشان دهد که چگونه مغز می‌تواند حفظ یا حتی التیام یابد. آنها همچنین ممکن است به کشف فناوری‌های نوآورانه و ساخت رایانه‌های کوانتومی پیشرفته‌تر کمک کنند.

دکتر کریستین کرسکنز گفت: ما ایده‌ای را اقتباس کردیم که برای آزمایش‌ها برای اثبات وجود گرانش کوانتومی ایجاد شد، که به موجب آن سیستم‌های کوانتومی شناخته‌شده‌ای را که با یک سیستم ناشناخته برهم‌کنش می‌کنند، انتخاب می‌کنیم. اگر سیستم‌های شناخته شده در هم می‌پیچند، مجهول باید یک سیستم کوانتومی نیز باشد. این کار دشواری های یافتن دستگاه های اندازه گیری را برای چیزی که ما از آن چیزی نمی دانیم دور می زند.

برای آزمایش‌های خود، از اسپین‌های پروتونی «آب مغز» به عنوان سیستم شناخته‌شده استفاده کردیم. "آب مغز" به طور طبیعی به عنوان مایع در مغز ما جمع می شود و چرخش پروتون را می توان با استفاده از MRI ​​(تصویربرداری تشدید مغناطیسی) اندازه گیری کرد. سپس، با استفاده از یک طرح خاص MRI برای جستجوی اسپین های درهم تنیده، سیگنال های MRI را یافتیم که شبیه پتانسیل های برانگیخته ضربان قلب، نوعی سیگنال های EEG هستند. EEG جریان الکتریکی مغز را اندازه گیری می کند که برخی افراد ممکن است آن را از تجربه شخصی یا صرفاً از تماشای نمایش های بیمارستانی از تلویزیون تشخیص دهند.

پتانسیل های الکتروفیزیولوژیکی مانند پتانسیل های برانگیخته از ضربان قلب معمولاً با MRI قابل تشخیص نیستند و دانشمندان معتقدند که آنها فقط می توانند آنها را مشاهده کنند زیرا چرخش های پروتون هسته ای در مغز درهم پیچیده شده بودند.

دکتر کرسکنز افزود: «اگر درهم تنیدگی تنها توضیح ممکن در اینجا باشد، به این معنی است که فرآیندهای مغز باید با چرخش‌های هسته‌ای تعامل داشته باشند و واسطه درهم‌تنیدگی بین چرخش‌های هسته‌ای باشند. در نتیجه، می‌توانیم نتیجه بگیریم که آن عملکردهای مغز باید کوانتومی باشند.

فرآیندهای کوانتومی مغز می‌توانند توضیح دهند که چرا در شرایط پیش‌بینی‌نشده، تصمیم‌گیری یا یادگیری چیزهای جدید همچنان می‌توانیم از ابررایانه‌ها بهتر عمل کنیم. آزمایش‌های ما تنها 50 متر دورتر از سالن سخنرانی، جایی که شرودینگر افکار معروف خود را در مورد زندگی ارائه می‌کرد، انجام شد، ممکن است اسرار زیست‌شناسی و آگاهی را روشن کند که درک آن از نظر علمی حتی دشوارتر است.

مترجم: فتانه حق پرست

منبع: scitechdaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا