نخستین کمیته عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه تشکیل شد

به گزارش مهر، در سومین روز حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران به همراه دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه، در نخستین کمیته عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه حضور یافتند و درباره تبادل فناوری و ارتباط فناوران دو کشور گفتگو کردند.

در این نشست مباحث مختلفی از جمله همکاری های دوجانبه در حوزه های مختلف نانو، بایو، علوم شناختی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوا و فضا مطرح شد و طرفین بر پیگیری برنامه های پیش بینی شده، تاکید کردند.

فراهم سازی بستر تعاملات علمی و فناوری نیز در این کمیته، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیشنهاد تشکیل کمیته عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه، در نخستین سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران به روسیه در آبان ماه سال گذشته، مطرح شده بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران در جریان دومین سفر خود به روسیه، با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری فدراسیون روسیه دیدار و گفتگو کرده است. وی همچنین علاوه بر حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هوافضای ماکس ۲۰۱۵ در مسکو و بازدید از بخش های مختلف آن که با همراهی رییس جمهوری فدراسیون روسیه انجام شد، با دنیس مانتوروف وزیر صنایع روسیه نیز دیدار و گفتگو کرده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران در راس هیئت عالیرتبه از مسئولان علمی و فناوری، فناوران و دانشگاهیان کشور ۲ شهریورماه به مسکو پایتخت روسیه سفر کرد تا در دیدار با مقامات بلندپایه علمی این کشور، علاوه بر هماهنگی های بیشتر برای گسترش همکاری های علمی و فناوری، در نخستین کمیته عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه شرکت کند.
ستاری در این سفر همچنین با آندری فوروسنکو دستیار علمی رییس جمهوری و کاماروف رییس آژانس فضایی روسیه نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد. این دیدارها با هدف گسترش همکاری‌های علمی و فناوری صورت خواهند گرفت.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران، در این سفر، از مراکز علمی، تحقیقاتی، دانشگاهی و صنعتی روسیه نیز بازدید به عمل خواهد آورد و با پژوهشگران، فناوران، دانشگاهیان و صنعت گران روسی به گفتگو خواهد پرداخت.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا