تقویت واقعیت برای شکستن کد سیستم های کوانتومی

به گزارش سینا پرس فارس، مسئله این است که الکترون‌ها ممکن است به صورت مکانیکی کوانتومی با یکدیگر درگیر شوند، به این معنی که دیگر نمی‌توان آنها را به صورت جداگانه درمان کرد. برای هر سیستمی که بیش از چند ذره داشته باشد، باز کردن مستقیم شبکه‌های درهم‌تنیده از اتصالات حتی برای قوی‌ترین رایانه‌ها به‌شدت دشوار می‌شود.

اکنون، فیزیکدانان کوانتومی در سوئیس و مرکز فیزیک کوانتومی محاسباتی، در شهر نیویورک راه‌حلی پیدا کرده‌اند که با افزودن الکترون‌های شبح اضافی در محاسبات خود که با الکترون‌های واقعی سیستم تعامل دارند، توانستند درهم تنیدگی را شبیه‌سازی کنند.

در رویکرد جدید، رفتار الکترون های اضافه شده توسط یک تکنیک هوش مصنوعی به نام شبکه عصبی کنترل می شود. این شبکه تا زمانی که راه حل دقیقی را پیدا کند که بتواند به دنیای واقعی بازتاب داده شود، تغییراتی ایجاد می کند، در نتیجه اثرات درهم تنیدگی را بدون موانع محاسباتی همراه ایجاد می کند.

خاویر روبلدو مورنو، نویسنده و دانشجوی کارشناسی ارشد در CCQ و دانشگاه نیویورک می‌گوید: می‌توانید با الکترون‌ها طوری رفتار کنید که انگار با یکدیگر صحبت نمی‌کنند، انگار که در حال تعامل نیستند. ذرات اضافی که ما اضافه می کنیم، واسطه تعاملات بین ذرات واقعی هستند که در سیستم فیزیکی واقعی که ما می خواهیم توصیف کنیم، زندگی می کنند.

آنتویین جورج یکی دیگر از نویسندگان می‌گوید: ما این را برای چیزهای ساده به‌عنوان یک بستر آزمایشی به کار بردیم، اما اکنون این را به مرحله بعدی می‌بریم و آن را روی مولکول‌ها و سایر مشکلات واقعی‌تر امتحان می‌کنیم. این کار بزرگی است، زیرا اگر راه خوبی برای دریافت توابع موجی مولکول های پیچیده داشته باشید، می توانید انواع کارها را انجام دهید، مانند طراحی داروها و مواد با خواص خاص.

جورج می‌گوید هدف بلندمدت این است که محققان را قادر سازد تا خواص یک ماده یا مولکول را بدون نیاز به سنتز و آزمایش آن در آزمایشگاه به صورت محاسباتی پیش‌بینی کنند. به عنوان مثال، آنها ممکن است بتوانند تعداد زیادی مولکول مختلف را برای یک خاصیت دارویی مورد نظر تنها با چند کلیک ماوس آزمایش کنند. جورج می گوید: شبیه سازی مولکول های بزرگ کار بزرگی است.

مترجم: فتانه حق پرست