تصویر برداری هابل از کهکشان های در حال تعامل

به گزارش سینا پرس فارس، اگرچه آنها در این تصویر آرام و بدون مزاحمت به نظر می رسند، اما این دو به طور نامحسوس از طریق یک تعامل گرانشی متقابل که هر دو کهکشان را مختل و منحرف می کند، یکدیگر را منحرف می کنند. این برهم کنش کهکشانی کشیده توسط دوربین پیشرفته هابل برای بررسی (ACS) ثبت شده است.

کهکشان های متقابل در Arp-Madore 608-333 به عنوان بخشی از تلاش ستاره شناسان برای گردآوری آرشیوی از اهداف جالب برای مطالعه دقیق تر در آینده با هابل، تلسکوپ های زمینی و تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا/ESA/CSA مشاهده شدند.

محققان کاتالوگ های نجومی موجود را برای یافتن فهرستی از اهداف پراکنده در سراسر آسمان شب جستجو کردند تا این آرشیو را ایجاد کنند. با انجام این کار، آنها امیدوار بودند که اجرام کیهانی را که قبلاً جالب تشخیص داده شده بودند، در بر گیرند و مشاهده آنها برای هابل بدون توجه به جهتی که به آن اشاره می کرد آسان باشد.

تصمیم گیری در مورد نحوه اعطای زمان رصد تلسکوپ فضایی هابل ناسا که به گونه ای اختصاص داده می شود که از آخرین ثانیه زمان موجود هابل استفاده شود، فرآیندی طولانی، رقابتی و دشوار است.

با این حال، بخش کوچک اما پایداری از زمان وجود دارد تقریباً 2 تا 3٪ که وقتی هابل به سمت اهداف جدید اشاره می کند، استفاده نمی شود. برنامه های اسنپ شات، مانند برنامه ای که Arp-Madore 608-333 را گرفت، برای پر کردن این شکاف و استفاده از هر لحظه موجود بین مشاهدات طولانی تر وجود دارد. علاوه بر ایجاد تصاویر جذابی از این دست، این برنامه‌های عکس فوری دانشمندان را قادر می‌سازد تا حد امکان داده‌های نجومی را با هابل جمع‌آوری کنند.

مترجم: فتانه حق پرست

منبع: scitechdaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا