کربن زدایی کره زمین، بحران احتمالی منابع در افق

به گزارش سینا پرس فارس، اسید سولفوریک، یک جزء حیاتی در تولید مدرن، برای تولید کودهای فسفر که به تولید مواد غذایی در جهان کمک می کند و برای استخراج فلزات کمیاب از سنگ معدن ضروری است، مانند کبالت و نیکل مورد استفاده برای گذار به یک اقتصاد سبز ضروری است. در باتری های لیتیوم یونی با کارایی بالا

بیش از 80 درصد از عرضه گوگرد جهان در حال حاضر به صورت ضایعات گوگرد حاصل از گوگرد زدایی نفت خام و گاز طبیعی است که انتشار گاز دی اکسید گوگرد را به حداقل می رساند و می تواند باعث باران اسیدی شود. با این حال، کربن زدایی اقتصاد جهانی در واکنش به تغییرات آب و هوایی به طور چشمگیری تولید سوخت های فسیلی و در نتیجه عرضه گوگرد را کاهش می دهد.

این مطالعه که توسط محققان UCL هدایت می شود، اولین مطالعه ای است که این موضوع اصلی را شناسایی می کند. نویسندگان پیشنهاد می‌کنند که تا زمانی که اقدامی برای کاهش نیاز به این ماده شیمیایی انجام نشود، برای پر کردن تقاضای منابع حاصله، نیاز به افزایش گسترده در استخراج معادن آسیب‌رسان به محیط‌زیست خواهد بود.

نویسنده ارشد این مطالعه، پروفسور جغرافیای UCL، مارک ماسلین، گفت: «کمبود گوگرد قبلاً اتفاق افتاده است، اما چیزی که این موضوع را متفاوت می‌کند این است که منبع این عنصر در حال دور شدن از زباله‌های صنعت سوخت‌های فسیلی است. آنچه ما پیش‌بینی می‌کنیم این است که با خشک شدن ذخایر این نوع ارزان، فراوان و آسان گوگرد، تقاضا ممکن است با افزایش گسترده استخراج مستقیم گوگرد عنصری برآورده شود. این در مقابل، کثیف، سمی، مخرب و گران خواهد بود.»

او ادامه می‌دهد: «تحقیقات برای توسعه روش‌های کم‌هزینه و کم تأثیر زیست‌محیطی برای استخراج مقادیر زیادی گوگرد عنصری از ذخایر فراوان مواد معدنی سولفاته در پوسته زمین به فوریت مورد نیاز است. جامعه بین المللی باید حمایت و تنظیم معدن گوگرد را برای به حداقل رساندن تأثیرات گذار و همچنین جلوگیری از تولید ارزان غیراخلاقی از مخدوش کردن بازار در نظر بگیرد.

دکتر سایمون دی گفت: «نگرانی ما این است که کاهش عرضه می‌تواند منجر به دوره انتقالی شود که فناوری سبز از صنعت کود برای عرضه محدود گوگرد گران‌تر پیشی می‌گیرد و منجر به ایجاد یک دوره انتقالی می‌شود. مشکل با تولید مواد غذایی، به ویژه در کشورهای در حال توسعه.

نویسندگان همچنین چندین روش را بررسی می‌کنند که تقاضای گوگرد را می‌توان به عنوان بخشی از گذار به اقتصاد سوخت‌های فسیلی کاهش داد، مانند بازیافت فسفر در فاضلاب برای صنعت کود، افزایش بازیافت باتری‌های لیتیومی، یا استفاده از باتری‌هایی با ظرفیت انرژی وزن کمتر. که برای تولید به گوگرد کمتری نیاز دارند.

مترجم: محمدرضا قشقایی زاده

منبع: scitechdaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا