کاربرد ها و امنیت ساعات هوشمند

به گزارش سینا پرس فارس، چند سالی است که ساعت‌ها دیگر فقط یک نمایش‌دهنده زمان نیستند. شرکت‌هایی که تا یکی دو دهه پیش اوج تکنولوژی آن‌ها تعبیه ماشین‌حساب در ساعت بود، اکنون قابلیت‌هایی همچون اتصال به اینترنت، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون و ضربان قلب را به ساعت‌های هوشمند خود افزوده‌اند.

کمتر از یک دهه پیش، در ابتدای رونق بازار ساعت‌های هوشمند، بسیاری از افراد تصور می‌کردند این دستگاه‌ها ابزارهایی ناکارآمد خواهند بود و به‌زودی تب بازار فروکش خواهش کرد. اما چند سال بعد با افزایش بیش از هزار درصدی تولید ساعت‌های هوشمند، مشخص شد که این ابزارها آمده‌اند که نقشی اساسی در زندگی افراد بازی کنند، و چنین بود که این «پوشیدنی‌های هوشمند »پیشرفت کردند و به قابلیت‌های بیشتری مجهز شدند.

قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند چیست

اغلب ساعت‌های هوشمند، چه برای استفاده روزمره و چه برای اهداف خاص، مجموعه‌ای از ویژگی‌های مشابه را ارائه می‌دهند. در ایران نیز اکثر ساعت‌های هوشمند پرطرفدار، از جمله محصولات اپل، سامسونگ، شیائومی، و هوآوی در بازار یافت می‌شوند، اما برخی از ویژگی‌های آن‌ها در ایران قابل استفاده نیست.

برای نمونه، بسیاری از مدل‌ها در نمایش اعلان‌های فارسی مشکل دارند، یا سنسور اشباع اکسیژن خون و قابلیت سنجش نوار قلب اغلب ساعت‌های هوشمند اپل، در ایران کار نمی‌کند. قیمت بالای ساعت‌های هوشمند نام‌های تجاری معروف در ایران، باعث شده است که صدها مدل ساعت هوشمند ناشناخته و ناامن به بازار ایران سرازیر شود که هر یک ادعا می‌کنند تمام قابلیت‌های مدل‌های پیشرفته را با قیمتی ناچیز ارائه می‌دهند و افراد زیادی هم تحت‌ تاثیر این تبلیغات قرار می‌گیرند؛ غافل از آنکه نه‌تنها کارایی این نوع محصولات محدود و طول عمر آن‌ها کوتاه است، بلکه می‌توانند تهدیدی برای امنیت داده‌های کاربران باشند و اطلاعات آن‌ها را سرقت کنند.

ساعت‌های هوشمند به خوبی می‌توانند اعلان‌های گوشی را به ساعت انتقال دهند و کنترل تلفن را از طریق ساعت امکان‌پذیر کنند.
 

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا