جشنواره ملی تدبیر زندگی پذیرای مستند اجاق

به گزارش سینا پرس ساسان حیدرپور گفت: در این جشنواره فیلم‌هایی که منتخبی از بهترین فیلم‌های چند سال اخیر سینمای مستند ایران، با چشم انداز جشنواره تدبیر زندگی است و بعضا در جشنواره‌های معتبری چون بیگ اسکای حضور داشته‌اند، به رقابت می‌پردازند.

به نقل از روابط عمومی فیلم اجاق،  او ادامه داد: فیلم مستند "اجاق" که در فستیوال‌های معتبر جهانی و ملی حضور داشته و جوایز متعددی را نیز از این فستیوال‌ها به خود اختصاص داده است، در گونه اتنوگرافی که علم مهمی در انسان شناسی به شمار می‌رود، ساخته شده و به قسمتی از آداب و رسوم ایل ریشه دار قشقایی می‌پردازد.

حیدرپور، این فیلم را از تولیدات موفق انجمن سینمای جوانان شیراز ارزیابی و اضافه کرد: نکته جالب توجه مستند "اجاق" اینکه، این فیلم با وجود جوایز فراوان ملی و بین‌المللی، در نهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه شیراز در بخش مستند، حتی جزو فیلم‌های اول تا سوم هم قرار نگرفت!

او ابراز امیدواری کرد که فرهنگ و هنر شیراز از این پس به گونه‌ای مدیریت شود که دیگر در سینمای کوتاه شیراز، شاهد چنین کج سلیقگی‌ها و بی مهری‌هایی نباشیم.

‌حیدپور همچنین گفت: تهیه کننده و کارگردان این فیلم علی بلندنظر بوده و فیلمبرداری و تدوینگری را محمد ناصری‌راد و صدابرداری را محسن دانشور به عهده داشته‌اند. همچنین احسان بلند نظر، تحقیق و پژوهش را انجام داده، ساسان حیدرپور؛ مجری طرح بوده و مدیریت تولید هم به عهده محمدحسین فلاحزاده و سینا بهروزیان بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا