کسب مدال برنز مسابقات فیلم سازی توسط موزه تاریخ تجارت جندی شاپور شیراز

به گزارش سینا پرس فارس، مسابقه جشنواره 2022-2021 AVICOM در 27 دسته بندی و با حضور64 شرکت کننده از سرتاسر جهان برگزار شد. "موزه تاریخ تجارت جندی شاپور"  با مدیریت سرکار خانم سحر فروزان پور توانست در بخش "فیلم کوتاه" مدال برنز این جشنواره را از آن خود کند.
مراسم اهدا جایزه و تقدیر از برگزیدگان در 25 آگوست در پراگ، جمهوری چک در بیست و ششمین کنفرانس ایکوم، در نشنال تکنیکال میوزیوم اهدا شد.

موزه تاریخ تجارت جندی شاپور در سال 1397 با اخذ مجوز وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شیراز ثبت و تاسیس گردید. مهمترین هدف در تاسیس موزه تاریخ تجارت جندی شاپور، علاقه فراوان مالک به ایران و حفاظت از تاریخ کهن این مرز و بوم از طریق آثار موزه ای  است.
از آن جایی که یکی از مهمترین وظایف موزه ها به طور عام، نمایش و حفاظت از آثار موجود در مجموعه ها و آموزشهای تخصصی مرتبط است، مالک و موسس موزه جندی شاپور نیز بر آن شد تا با به کارگیری افراد متخصص در زمینه نمایش و همچنین مرمت آثار تاریخی، مخزنی امن با تجهیزات کاملا استثنایی در کشور، فراهم کرده و اولین کارگاه مرمت خصوصی را با مواد و تجهیزات مدرن در شیراز راه اندازی نماید که منجر به کسب مقام موزه برتر در شاخص حفاظت و مرمت توسط کمیته ملی موزه ها (ایکوم) شد.
موزه تاریخ تجارت جندی شاپور، گنجینه‌ای از آثار و اشیای ارزشمند تاریخی را در خود جای داده که شامل آثار فلزی، سفال، آبگینه، نسخ خطی، مهر، سکه، زیورآلات باستانی و … است.

گزارش: امیر رضایی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا