آیا ارتباطات انسانی محکوم به نابودیست

به گزارش سینا پرس فارس، امروزه پول کلانی به متاورس سرازیر می‌شود، دنیای جایگزینی که درآن بدون نیاز به خارج شدن از خانه‌تان می‌توانید کار، بازی و با دیگران ملاقات کنید. اما آیا ظهور این فضای مجازی گسترده، خطوط واقعیت را محو کرده و نحوه مصرف و ارتباط ما را برای همیشه تغییر می‌دهد.

متاورس چیست
امروزه همه، چه در فضای مجازی و چه در دنیای واقعی راجع به متاورس حرف می‌زنند و به نظر می‌رسد کلیدواژه نوینیست. اما ایده آن برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۲ و در یک رمان علمی تخیلی مطرح شد، چون فناوری پشت متاورس روز به روز به سوی دربرگرفتن بسیاری از جنبه‌های واقعیت مجازی در حال پیشروی است، توضیح واقعی چیستی آن دشوار است. اما به زبان ساده، دنیای دیجیتال فراگیری است که در موازات جهان واقعی وجود دارد.

شرکت Somnium Space، یکی از نخستین پلاتفورم‌های متاورس متن باز بازار است. آرتور سیکوف، موسس و مدیرعامل این شرکت، درباره چگونگی زندگی، کار و بازی در این محیط جایگزین می‌گوید:  وقتی در فضای واقعیت مجازی، مثل جایی که من الان هستم، حضور دارید، کاملا به محیط متصلید. من در اینجا به صورت ذهنی، یا بهتر بگوییم، فیزیکی ذهنی حاضر هستم. چون مغزم، چشمانم و هر آن‌چه می‌بینم در این فضاست، باور دارم که در این فضا حضور دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا