ایجاد شورای بافت تاریخی با محوریت اماکن مذهبی

به گزارش سینا پرس فارس، محمد مهندس فرخ زاده؛ با تاکید بر رونق اماکن متعدد مذهبی اطراف حرم های مطهر افزود: با رونق مساجد در بافت های تاریخی باید بر روی افزایش ظرفیت های اسکان مسافران در قالب استفاده از مساجد و حسینیه و الحاقات امامزادگان، کار متمرکزی انجام شود و برنامه منسجمی برای بافت صورت گیرد‌.

وی با بیان اینکه شورای بافت تاریخی با رویکرد بهبود خدمات و رونق اماکن مذهبی و توجه به وضعیت زندگی ساکنین در اطراف حرم شکل می‌گیرد، افزود: تمام بناهای غیر قابل استفاده بایستی به زائرسراها تبدیل و در خدمت زائرین و رونق گردشگری زیارت قرار گیرند.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه موج جدید معتادان متجاهر در منطقه شکل گرفته است که باید فکری عاجل در این راستا شود، افزود: جمع آوری ضربتی معتادان متجاهر و انتقال تدریجی مراکز ترک اعتیاد (DIC) و رسیدگی فوری به محرومیت‌های موجود در بافت اطراف حرم توسط قرارگاه محرومیت زدایی، اداره کار، فنی و حرفه ای، کمیته امداد، شورای شهر و شهرداری با همکاری تولیت ها بایستی در اسرع وقت انجام گردد.

فرخ‌زاده ضمن اشاره به اینکه مساجد می‌تواند به یک مرکز کارآفرینی تبدیل شود، تاکید کرد: بافت باید زنده نگه داشته شود تا معضلات در آن برطرف گردد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری با اشاره به اینکه مجموعه زیارتی امامزاده اسماعیل (ع) شهرستان فسا با مساحت حدود ۱۲۰ هکتار و با بارگذاری ۴۵ هکتار زیتون و ۱۲ هکتار انجیر و همچنین فضای زیارتی مطلوب و امکانات رفاهی و تفریحی منحصر به فرد، نمونه و الگوی موفق توسعه حرم محسوب می شود، افزود: با توجه به کثرت امام زادگان در استان باید نمونه طرحهای جامع زیارتی مشابه این بقعه متبرکه در سرتاسر استان تعریف و خدمات مکمل زیارت به عموم مردم ارائه گردد.
گفتنی است موضوع مدیریت و ساماندهی معضلات اجتماعی و برنامه ریزی برای اجرای طرح ارتقاء امنیتی و محرومیت زدایی به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی و فرماندار شیراز محول و مقرر شد آمار دقیق و برنامه ها در جلسه آینده ارائه و تصمیم گیری شود.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا