تبدیل سلول های بی ضرر به قاتلان بیرحم تومور و ویروس

به گزارش سینا پرس فارس، در گذشته اعتقاد بر این بود که سلول‌های گاما برای شناسایی و حذف سایر سلول‌های سرکش «از پیش برنامه‌ریزی شده‌اند»، اما اکنون به نظر می‌رسد که انواع خاصی از سلول‌ها با زیرمجموعه‌های «تطبیقی» معروف به سلول‌های T معمولی اشتراکات زیادی دارند.

پروفسور بن ویلکوکس از دانشگاه بیرمنگام، اظهار داشت: «سلول‌های گاما دلتا T انسان معمولاً از پیش برنامه‌ریزی شده‌اند، با این حال، مطالعه ما نشان می‌دهد که حداقل در خون، برخی از انواع رفتار معمولی را منعکس می‌کنند. سلول‌های T که نشان می‌دهد می‌توان آن‌ها را آموزش داد تا پس از شناسایی سلول‌های هدف نابجا از جمله آنهایی که با ویروس‌ها، انگل‌ها، یا احتمالاً سلول‌های تومور آلوده شده‌اند، به قاتلان بسیار قوی تبدیل شوند.

این کشف پیامدهایی برای تلاش‌ها برای توسعه سلول‌های T گاما دلتا به عنوان درمان‌های سلولی جدید دارد. میشود امیدوار بود که این روش تفکر دانشمندان در مورد این سلول ها و نحوه کمک آنها به درمان سرطان و بیماری های عفونی را تغییر دهد.

سلول های گاما دلتا در کنار سلول های آلفا بتا T و سلول های B در مهره داران وجود دارند. محققان کشف کرده‌اند که سلول‌های گاما دلتا T منتخب به نظر می‌رسد الگوی بیان ژن خود را تغییر می‌دهند تا یک برنامه "قاتل" را فعال کنند وابسته به قرار گرفتن در معرض سلول‌های هدف غیرطبیعی، با شناسایی موفقیت‌آمیز چنین اهدافی احتمالاً عاملی کلیدی برای شروع این تحول و متعاقب آن. حمله کنند.

شباهت بسیار قوی به سلول‌های T کشنده تطبیقی ​​معمولی نشان می‌دهد که سهم منحصربه‌فرد سلول‌های T گاما دلتا نوع پاسخی نیست که در نهایت ایجاد می‌کنند – مانند کشتن یک سلول هدف – بلکه می‌توانند سلول‌های هدف غیرطبیعی را در یک بسیار تشخیص دهند. راه متفاوت.

مترجم: فاطمه خداپرست

منبع:scitechdaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا