از علائم و راهکارهای تب یونجه چه میدانید

به گزارش سینا پرس فارس، کسانی که دچار تب یونجه شده‌اند، به ویژه در حال حاضر دوران بسیار بدی را می‌گذرانند و بسیاری از افراد با نزدیک شدن تابستان عوارض بسیار سختی را گزارش می‌دهند.
این هفته، انگلیش اولین موج گرما را در سال از سر گذراند و دمای هوا در بعضی قسمت‌های انگلستان تا بیش از ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالا رفت و اداره هواشناسی را واداشت که هشدار موج گرمای درجه سه برای جنوب شرقی کشور اعلام کند.

دمای هوای گرم میزان گرده‌ها را به صورت انتشار کامل گرده‌های علف‌ها که اکثریت قریب به اتفاق مبتلایان به تب یونجه به آن حساسیت دارند در سراسر بریتانیا بالا یا خیلی بالا برد.
تب یونجه، حساسیت به گرده‌ است که باعث می‌شود مبتلایان هنگام تماس دهان، بینی، چشم‌ها و گلوی خود با گرده‌ها، واکنش نشان دهند.

اما اداره هواشناسی اعلام کرده است که در حالیکه میزان پخش گرده علف‌ها در حال حاضر به اوج خود نزدیک است، ولی تعداد آن‌ها در مقایسه امسال با سال‌های گذشته چندان قابل اشاره نیست.

چرا عارضه‌های تب یونجه در حال حاضر حال بسیار بدی ایجاد می‌کند؟
دکتر لوک پاولز، مدیر بالینی درمانگاه‌های سلامت بوپا می‌گوید: در طول دو سال گذشته، محدودیت‌های کووید-۱۹ به معنای آن بوده است که بیشتر از معمول، در فضاهای بسته وقت صرف کرده‌ایم.

در نتیجه، افراد ممکن است در معرض گرده‌های کمتری نسبت به حد معمول قرار گرفته بوده باشند که باعث می‌شود با آغاز وقت گذراندن بیشتر در فضای بیرون، تب یونجه شدیدتر شود. علت این موضوع این است که ما سطح معینی از ایمنی به گرده‌ها را زمانی ایجاد می‌کنیم که بیرون وقت می‌گذرانیم، از این رو بدون قرار گرفتن در معرض آن، ممکن است در قیالس با اوقات معمولی که در معرض گرده‌ قرار می‌گیرید، ایمنی کمتری داشته باشید.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا