تردید والدین آمریکایی برای واکسینه کردن فرزندان در برابرکرونا

به گزارش سیناپرس فارس، بر اساس نتایج اخیر یک نظرسنجی، بسیاری از والدین در شهر نیویورک هنوز در مورد واکسن کووید-19 و خانواده هایشان تردید دارند.
تقریباً چهار نفر از هر 10 پاسخ دهندگان می گویند که هنوز در مورد واکسینه کردن فرزندان خردسال خود برای کرونا مردد هستند.
تنها دو هفته پس از اینکه FDA مجوز استفاده اضطراری از واکسن‌های کووید-19 را برای کودکان مدرسه‌ای اعطا کرد، محققان مدرسه فارغ‌التحصیلی بهداشت عمومی و سیاست سلامت CUNY (CUNY SPH) از 2500 شهروند نیویورک که حداقل یک کودک را در سنین بین سال‌ها بزرگ می‌کردند، نظرسنجی کردند.
11 درصد گفتند که فرزندشان قبلاً واکسینه شده و 51 درصد دیگر گزارش کردند که احتمال دارد به زودی فرزندشان را واکسینه کنند.
در همین حال، هشت درصد از این یا آن‌ها مطمئن نبودند و 29 درصد اعتراف کردند که به احتمال زیاد یا اصلاً به احتمال زیاد فرزندشان را واکسینه نمی‌کنند. 
درست مانند نظرسنجی مشابهی که سال گذشته توسط CUNY SPH انجام شد، این کار نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از والدین نیویورک ممکن است هرگز تصمیم نگیرند فرزندان خود را در برابر ویروس کرونا واکسینه کنند.
پس چرا بسیاری از والدین هنوز در مورد واکسن کووید-19 تردید دارند؟ 
89٪ والدین به نگرانی های ایمنی اشاره کردند، در حالی که دیگران (78٪) بیشتر نگران اثربخشی هستند.
در حالی که این یافته ها چندان مثبت نیستند و محققان این پژوهش می گویند که یک پوشش نقره ای وجود دارد. 
بیش از نیمی از والدینی که در نظرسنجی مردد نسبت به واکسن هستند، اعتقاد خود را به این باور داشتند که کودکان "نیازی به" واکسینه شدن برای COVID-19 ندارند.
 این نشان می دهد که اگر والدین بتوانند در مورد خطرات واکسینه نشدن فرزندانشان آموزش بهتری دریافت کنند، حداقل برخی از آن مادران و پدران مردد واکسن ممکن است نظر خود را تغییر دهند.
علاوه بر این، نظرسنجی نشان می‌دهد که والدینی که نسبت به واکسن مردد هستند کمتر احتمال دارد خودشان واکسینه شوند.
 این والدین همچنین به احتمال زیاد اهل ایالتن آیلند بودند و به احتمال زیاد اصلاً رأی نداده اند یا به نامزد جمهوری خواه در انتخابات شهرداری نیویورک در سال 2021 رأی داده اند.
پژوهشگران در ادامه کاوش خود دریافتند: کودکانی که با والدینی که نسبت به واکسن مردد هستند زندگی می‌کنند، کمتر احتمال دارد واکسن‌های معمول خود را (الزامی برای مدرسه) دریافت کرده باشند. همانطور که گفته شد، آنها به احتمال زیاد واکسن آنفولانزا دریافت نکرده اند.
محققان این پژوهش بر این باورند که این ممکن است نشان دهد که دستورات می تواند راهی موثر برای افزایش واکسیناسیون باشد.
پروفسور کلوئه تیزدیل در یک بیانیه دانشگاهی می گوید: «شش ماه از زمانی که CDC استفاده از واکسن کووید-19 فایزر را برای کودکان پنج تا 11 ساله توصیه کرده می گذرد اما در حال حاضر تنها 40 درصد از بچه ها به طور کامل در نیویورک واکسینه شده اند. ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم تا همه بچه های مدرسه ای واکسینه شوند تا از آنها در برابر عفونت محافظت کنیم و از بیماری های شدید جلوگیری کنیم. امیدواریم یافته‌های ما به این تلاش‌ها کمک کند.»

ترجمه: حمیدرضا ثابت نسب
منبع: studyfinds

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا