همکاری دوجانبه در زمینه طرح های فناورانه دانشجویی و دانش بنیان بین جهاد دانشگاهی استان فارس و دانشگاه فنی حرفه ای شهید باهنر شیراز

به گزارش سینا پرس فارس، در این دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس، با تاکید بر این که مبنای بینانگذاری این مرکز دانشگاهی، فراگیر کردن آموزش‌های مهارتی و تامین نیروهای فنی متخصص بود، خاطر نشان کرد: مبنای آموزش‌ها در این دانشگاه، ایجاد و افزایش مهارت فنی است، و ۷۰ درصد دروس این دانشگاه تئوری و ۳۰ درصد عملی و کارگاهی میباشد.

محمد جامعی با اشاره به اینکه برخی از اساتید این دانشگاه را صاحبان صنایع و شرکتهای فنی و مهندسی تشکیل می‌دهند، افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته بسیاری از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به جای ورود به بازار کارو ایجاد فعالیت های اقتصادی  به دنبال تحصیلات تکمیلی هستند.

جامعی از ایجاد یک کنسرسیوم برای راه اندازی کارخانه فناوری و ساخت در محل دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز خبر داد وافزود: این کارخانه در واقع حلقه واسط بین ایده‌پردازان و بازار است.

وی اضافه کرد: این کارخانه پس از تکمیل و راه‌اندازی قرار است که ضمن فراهم کردن بستر تبدیل ایده‌های نو به محصول تجاری، زمینه بازاریابی و تبلیغات را هم برای محصولات تولیدی، مهیا کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس نیز در این دیدار، با اشاره به ماموریت‌های مختلف علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی این نهاد، خاطرنشان کرد: یکی از مبانی اصلی فعالیت جهاد دانشگاهی، حوزه فرهنگی است.

دکترمظاهر بابایی با اشاره به تکیه اندک جهاد دانشگاهی به اعتبارات دولتی، افزود: جهاد دانشگاهی در سرتاسر کشور ایران با استفاده از توان داخلی، ظرفیت، خود باوری  زمینه خوداتکایی در بسیاری از زمینه‌ها اعم از مهندسی، پزشکی و … را فراهم کرده است.

بابایی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در استان فارس همزمان با تاسیس این نهاد در کشور، پایه ریزی و فعال شد، خاطر نشان کرد: امروز در حوزه‌های پژوهش، آموزش و فرهنگی، اقدامات شاخصی اجرایی شده است.

وی با اشاره به فعال بودن چهارده مرکز مهارت آموزی تحت اشراف جهاددانشگاهی درشهرستان های استان فارس، خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی از قدیمی‌ترین مراکز علمی کاربردی محسوب می‌شود.

رئیس خبرگزاری سیناپرس فارس، ضمن اشاره به بعد فرهنگی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در این استان، گفت: اکنون سه خبرگزاری ایسنا، ایکنا و سیناپرس و نشریه بازارکار، در فارس فعالیت اثرگذاری را در حوزه اطلاع رسانی، سامان داده‌اند.

بابایی خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های مهم در حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی، مرکز افکار سنجی ایسپا است که جایگاهی در خور را به واسطه نظرسنجی‌های با دقت بالا در کشور دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علم و فرهنگ وابسته به جهاددانشگاهی، اولین پارک ملی تخصصی با عنوان فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی را در کشور راه اندازی کرد، گفت: یکی از ۵ شعبه‌ای که این پارک در برنامه توسعه خود، لحاظ کرده بود، سال ۹۹ در استان فارس راه اندازی شد و مورد استقبال قرار گرفت.

بابایی یادآور شد که اکنون مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی فارس، در ۲۳ رشته دانشجو دارد و به عنوان یکی از مراکز آموزش عالی شناخته شده، فعال است.

به گزارش سینا پرس فارس، در این بازدید پیشنهاد تهیه تفاهمنامه همکاری دوجانبه در حوزه‌های مختلف بین جهاددانشگاهی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای مطرح و با استقبال طرفین مواجه شد.

در پایان این دیدار، رئیس و معاون آموزشی و رئیس دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی فارس از فضای آموزشی و کارگاهی دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز، بازدید کرده و در جریان روند آموزش‌های این مرکز آموزش عالی قرار گرفتند.

گزارش: محمدرضا قشقایی ز اده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا