سفینه فضایی چینی برای تکمیل ایستگاه فضایی پرتاب می شود

به گزارش سیناپرس فارس، چین روز یکشنبه یک سفینه فضایی حامل سه فضانورد را به ماژول اصلی ایستگاه فضایی ناتمام چینی پرتاب خواهد کرد، جایی که آنها به مدت 6 ماه کار و زندگی خواهند کرد زیرا ساخت و ساز وارد مراحل پیشرفته می شود.
یکی از مقامات آژانس فضایی سرنشین دار چین گفت: یک راکت Long March-2F حامل فضاپیمای Shenzhou-14 در ساعت 10:44 صبح یکشنبه به وقت محلی از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan در استان گانسو در شمال غربی منفجر می شود.
فرمانده ماموریت چن دونگ توسط لیو یانگ و کای ژوزه در شنژو که در زبان چینی به معنای "کشتی الهی" است، همراهی خواهد شد.
لین ژی کیانگ، یکی از مقامات آژانس گفت: تمام مقدمات برای پرتاب اساساً آماده است.
Shenzhou-14 سومین ماموریت از چهار خدمه – و هفتمین ماموریت از مجموع 11 ماموریت – مورد نیاز برای تکمیل ایستگاه فضایی تا پایان سال خواهد بود.
چین ساخت ایستگاه فضایی سه ماژول خود را در آوریل 2021 با پرتاب Tianhe اولین و بزرگترین از سه ماژول ایستگاه آغاز کرد.
Tianhe، کمی بزرگتر از یک اتوبوس مترو، پس از تکمیل ایستگاه فضایی T شکل، محل زندگی فضانوردان بازدید کننده را تشکیل خواهد داد.
پس از Shenzhou-14، دو ماژول باقی مانده – کابین های آزمایشگاهی Wentian و Mengtian   به ترتیب در ماه های جولای و اکتبر راه اندازی خواهند شد.
Wentian دارای یک بازوی رباتیک، یک کابین قفل هوا برای سفرهای خارج از ایستگاه و محل زندگی برای سه فضانورد اضافی در طول چرخش خدمه خواهد بود.
خدمه شنزو14 در راه اندازی Wentian و Mengtian و انجام تست های عملکردی در هر دو ماژول کمک خواهند کرد.

طول عمر این ایستگاه فضایی یک دهه خواهد بود. با 180 تن وزن، کمی سنگین تر از میر از کار افتاده روسیه و حدود 20 درصد از ایستگاه فضایی بین المللی بر حسب جرم خواهد بود.
ترجمه: حمیدرضا ثابت نسب
منبع:reuters

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا