از اولین سایبورگ ایرانی چه میدانید

به گزارش سینا پرس فارس، نسل پنجم رایانه به رایانه ایی اطلاق می شود که هوش مصنوعی را به کار می گیرند. اینها قادر به درک زبان های طبیعی و تشخیص مطالب و نوشتاری هستند و می توانند به ما در تصمیم گیری های پیچیده کمک کنند.

سایبورگ چیست
نگاهی کوتاه به ریشه ی لغوی سایبورگ نشان می دهد که این کلمه مخفف کلمات سایبرنتیک و ارگانیسم است. سایبر از کلمه ی یونانی Kubernetas به معنی سکان دار کشتی گرفته شده است . سایبرنتیک علم ارتباط ماشین با انسان است.
این کلمه در دهه ۱۹۴۰ توسط نوربرت وینر به کار رفت. او و دانشمندان همکارش عقیده داشتند، در جامعه و در کارهایی که به صورت مکانیکی انجام می شود، ماشین باید جای انسان را بگیرد و انسان ها باید به کارهایی بپردازند که نیاز به خلاقیت و تفکر دارد.

اولین سایبورگ ایرانی

محسن مینایی، اولین است که هم‌اکنون در آمریکا زندگی می‌کند. او از روی کنجکاوی شخصی به دنبال سایبورگ شدن می‌رود و تراشه‌ای روی سینه خود کار می‌گذارد که توانایی جدیدی به او اضافه می‌کند. 
محسن مینایی، اصالتا اهل اهواز بوده وحدود ده سال است که از ایران خارج شده‌ است و اکنون در ایالت کلرادوی آمریکا زندگی می‌کند. او در حال حاضر در صنعت نفت و گاز مشغول به کار میباشد.

مینایی در پاسخ به این سئوال که آیا اولین سایبوریگ هستید گفت: با توجه به چیزهایی که تا به حال خوانده‌ام می‌توانم بگویم من اولین سایبورگ ایرانی‌ هستم.

او با اشاره به اینکه کلمه سایبورگ معانی متفاوتی دارد گفت: از نظر من سایبورگ به انسانی گفته می‌شود که به دلیل استفاده از تکنولوژی روی بدن یا درون بدن خود، به توانایی‌هایی فراتر از توانایی‌های یک انسان عادی‌ دست پیدا کرده است. برای مثال، به انسانی که بتواند با استفاده از تکنولوژیِ کار گذاشته‌شده در/بر بدنش به طور دائم نور ماوراءبنفش را ببیند، سایبورگ گفته می‌شود. نکته مهم در این باره، دائمی‌بودن این تکنولوژی است. برای همین، همراه‌داشتن گوشی تلفن نمی‌تواند باعث سایبورگ‌ شدن یک نفر شود.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا