ارزیابی التیام جراحت حاصل از شکست راوابط عاطفی

به گزارش سینا پرس فارس، در برخی روابط بعضا مشکلاتی رخ می دهد که ارتباط را با شکست روبرو می کند و هر دو طرف را ناراحت یا دلشکسته می کند . در این روابط زن و مرد مانند قبل نمی توانند در رابطه بمانند زیرا آنها احساس سرشکستگی دارند و احساس می کنند در زندگی زناشویی درک نشده اند و به آنها توهین شده است.

برای ارزیابی از این که آیا جراحت حاصل از رابطه التیام پیدا کرده است یا نه، به موارد ذیل باید توجه شود : 

احساس خشم و انزجار از وى
اگر هنوز نسبت به کسی که در رابطه با او شکست خورده اید احساس نفرت، احساس خشم و احساس انزجار می کنيد، به این معنی است که او هنوز در قلب شما مطرح است و هنوز هیجانات و احساسات شما درگیر با او و خاطره اوهستند و ذهن شما را اشغال کرده است، لذا وجود شما آماده پذیرایی از فرد دیگر نیست و نباید به از دواج تن دهید .
 
احساس گناه و مسئولیت
دومین علامتی که نشان می دهد شما هنوز درگیر رابطه پیشین و زندگی قبلی خود هستید؛ احساس گناه نسبت به عملکرد خود و همچنین احساس مسئولیتی که به او دارید بر می گردد. یعنی هنوز رابطه عاطفی قبلی شما پایان نپذیرفته است . لذا تا احساس گناهتان پایان نگرفته و احساس مسئولیت می کنید, تصمیم به ازدواج با فرد  جدیدی نگیرید، چون اثر رابطه قبلی، رابطه جدید شما را تهدید می کند .

احساس رنجش و آزردگی
اگر احساس می کنید دلزده و غمگین هستید و احساس رنجش و آزردگی از وی می کنید مطمئن باشید که او به عنوان یک طرف رابطه در دل شما زنده است ,چون هنوز قادراست رنجش را به شما تحمیل کند و آزارتان دهد . لذا تا اتمام این احساس ازدواج نکنید .
اگر شما درگیر یک رابطه عشقی بوده اید واکنون این رابطه به هر دلیلی به هم خورده است یا این كه زندگی قبلی به طلاق ختم شده است . باید توجه کنید که ٣ علامت فوق در شما وجود نداشته باشد . وجود علائم فوق نشان از این است که در واقع رابطه شما به کلی از بین نرفته است و احساسات ,هیجانات و ذهن شما به نوعی با او درارتباط است. و انرژی شما مصرف او می شود، اگر هنوز خشم، احساس گناه و مسئولیت و احساس رنجش نسبت به کسی دارید یعنی او هنوز 
در قلب شما هست پس به لحاظ ارتباطی که با او دارید، آمادگی رابطه یا ازدواج جدید را ندارید.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا