تکمیل تخصیص اعتبارات سفر هیئت دولت به فارس تاپایان تیرماه

به گزارش سینا پرس فارس، احمد علی افکاری در نشست خبری که در استانداری فارس برگزار شد،  به برخی از مهمترین رویکرد و هدفگذاری بر نامه ها ی این سازمان در فارس پرداخت،
افکاری با اشاره به اینکه یکی ازمهمترین اولویت های اساسی استان فارس، مسئله آب است، افزود: تهیه برنامه جامع مدیریت آب در دو فاز در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر در مرحله انعقاد مشاور قرار دارد و این مهم  براساس تکلیف شورای راهبری آب و شورای توسعه و برنامه ریزی فارس میباشد
وی ضمن مقایسه بودجه مصوب سال ١٤٠٠ و آنچه در قانون بودجه١٤٠١ آمده است، خاطر نشان کرد:  برخی از جدول های ارایه شده در بودجه در حال اصلاح بوده و اعتبار هزینه ای کشور در سال ١٤٠٠ برای استان ها و ٢٤ دستگاه مشمول بودجه استانی، ٢٢ هزار میلیارد تومان بوده که سهم فارس از این اعتبار مصوب، ١٢٨٠ میلیارد تومان معادل ٥.٨٢ درصد از سهم کشور میباشد.
افکاری اضافه کرد: در قانون بودجه ١٤٠١  این اعتبار هزینه ای مصوب کشوری به ٢٦ هزار و ٥٨١ میلیارد تومان رسیده و اعتبار مصوب فارس، ١٥٢٨ میلیارد تومان است که سهم فارس ٥.٧٥ درصد از کل سهم کشور است.
او، اعتبارات عمرانی مصوب کشور را ١١٧ هزار و ١٧٩ میلیارد تومان اعلام کرد و اعتبارات مصوب استان از این محل، ٥ هزار و ٩٦٤ میلیارد تومان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس اعتبار تملک مصوب کشور را ١٥١ هزار و ٥٢٠ میلیارد تومان اعلام و ضمن بیان اینکه فارس با اعتبار تملک ٨ هزار و ٢٨ میلیارد تومانی ٥.٣ سهم کشور را به خود اختصاص داده است، سهم اعتبارات تملک استان را بالاتر از متوسط کشوری اعلام کرد.
او خاطرنشان کرد: سیاست کلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس، اتمام طرح های نیمه تمام است و در همین راستا ٢٦٥٢ پروژه نیمه تمام اعم از احداثی و مستمر برای توزیع بودجه مشخص شده اند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با اشاره  به اینکه در سال ١٤٠١ ارتباط بین برنامه و بودجه بهتر دیده شده است، خاطر نشان کرد: تلاش داریم تا ارتباط بین برنامه و بودجه به گونه ای برقرار شود که به هدفگذاری خود در تولید ناخالص داخلی ٨ درصد برسیم.
افکاری همچنین افزود: پروژه های عمرانی که به صورت مستقیم در حوزه زیر ساخت تولید و اشتغال قرار دارند، در اولویت تکمیل قرار خواهند داشت.
او یادآور شد: براساس سند آمایش استان، گسترش کمی بخش کشاورزی در فارس ممنوع است و رشد پیش بینی شده برای این بخش از محل بهره روی، رویکردهای دانش بنیان و کاهش مصرف آب است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با بیان اینکه از سال ١٤٠٠، بودجه محرومیت زدایی به استان تخصیص یافت، گفت: از ١٣٩٠ میلیارد تومانی بودجه محرومیت زدایی، ٩١٩ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که در فصل های آبرسانی، مدرسه سازی، بهداشت، راه، آبخیزداری و آبخوان داری هزینه شده است.
افکاری با بیان اینکه نرخ بیکاری در فارس نسبت به استان های دیگر کشور پایین بوده،  متوسط نرخ بیکاری در کشور را ٩.٢ درصد و فارس را ٧.٦ درصد اعلام و اضافه کرد که استان فارس در این شاخص در رتبه ١١ کشور قرار دارد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا