تشکیل تعاونی های تامین نیاز مشاغل خانگی در فارس

به گزارش سینا پرس فارس، سید سعید سعادت در حاشیه نشست پیشرانان مشاغل خانگی فارس گفت: با توجه به سیاستی که امسال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در جهت عدالت محوری، تعدیل قیمت ها ورفاه مردم در نظر گرفته آن است که، در هر استان تعاونی های تامین نیاز برای پیشرانان و مشاغل خانگی تاسیس گردد.


 سعادت افزود: پس از تأسیس این تعاونی‌های تامین نیاز در رسته های متقاضی یک اتحادیه کشوری  شکل خواهد گرفت که تعاونی های تامین نیاز استانی در آن اتحادیه  عضو شده و به عنوان یک اتحادیه کشوری شروع به فعالیت می کند.
رئیس اداره اشتغال و نظارت بر کاریابی های استان فارس: از مزایای این تعاونی‌های تامین نیاز و اتحادیه ها استفاده از اعتبارات کم‌بهره دانست و عنوان کرد: دستگاهها موظف شده اند که 25 درصد از اعتبارات خود را به تعاونی ها تخصیص دهند.


وی معافیت های بیمه ای و معافیت‌های مالیاتی را از دیگر مزایای این طرح دانست و خاطر نشان کرد:  این یک  فرصت بسیار خوبیست که افراد می‌توانند استفاده کنند و کمترین هزینه را برای تولید و عرضه به همه مردم کشور داشته باشند.

سید سعید سعادت در پاسخ به سئال خبرنگار سینا پرس فارس در خصوص تعداد تشکیل تعاونی ها  گفت: با توجه به اینکه در مشاغل خانگی 320 رشته موجود است  و در جلسه ی اول توضیحات و راهنمایی های اولیه ارایه ودر دومین  جلسه ی که امروز داشتیم اعضا حضور پیدا کرده و مقرر شد در 6 رسته تعاونی تامین نیاز تشکیل گردد که هیئت موسس ها امروز اعلام آمادگی نموده و اسامی نوشته شد که به زودی هیئت موسس نیز تشکیل خواهد شد و پس از ان مراحل قانونی برای تعیین هیئت مدیره و ثبت شرکت ها انجام خواهد شد.


سعادت  رسته هایی را که اعلام آمادگی کردند  را به شرح ذیل اعلام نمود: رسته مواد غذایی، رسته قالی"گلیم ،جاجیم و فرش تابلو فرش" و رسته خیاطی و پوشاک،  رسته دامداری و مرغداری مرغ محلی، رسته صنایع دستی.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا