ایجاد شورای عالی زیارت و گردشگری مذهبی در فارس

به گزارش سینا پرس فارس، مهندس محمد فرخ‌زاده  بیان کرد: سال ١٤٠١ با خبر خوش استقبال و حضور بالای مسافران و گردشگران نوروزی از استان فارس و شهر شیراز پس از دو سال رکود آغاز شد.

فرخ زاد با اشاره به رویدادهای بین المللی پیش رو از جمله اتومبیلرانی، رالی و موتورسواری بین‌المللی، مسابقات جهانی زورخانه‌ای در شیراز، میزبانی مسابقات جانی کنک فوتوآ و… اشاره کرد و افزود: با برگزاری رویدادهای ملی و‌ فراملی فرهنگ، آداب و سنن و ظرفیت های کم نظیر استان پهناور فارس را به ایران و سایر کشورها معرفی خواهیم‌ کرد.

وی افزود: در راستای همگرایی و توسعه ظرفیت های دینی و مذهبی با بیش از ۱۵۰۰ امامزاده واجب التکریم و بیش از ۱۰۰۰ مسجد و امکان مذهبی در استان فارس، اولین شورای عالی زیارت و گردشگری مذهبی به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

او ادامه داد: در بحث شورای عالی توسعه گردشگری هم بیش از ١٠٠ پروژه احصا و در کارگروه رفع موانع در حال بررسی است.

جانشین استاندار در شورای عالی توسعه گردشگری و زیارت استان گفت: پیش‌بینی ما این است که در سال ١٤٠١، با بیش از دو هزار میلیارد تومان رونق پروژه‌های گردشگری در استان مواجه خواهیم شد و از آنجا که در فارس با کمبود منابع آبی مواجه هستیم، باید بر ارتقا و تقویت سرمایه گذاری گردشگری تمرکز کرد.

معاون استاندار فارس ضمن اشاره به  برگزاری رویدادها و جشنواره‌ هایی همچون ارده زرقان و… که برخاسته از اراده مردم و منجر به معرفی داشته و معرفی آداب و رسوم می‌شود، افزود: حلوا ارده سنتی زرقان نقطه قوتی در رونق اقتصادی و توسعه کارآفرینی های جدید و معرفی به نقاط دیگر کشور خواهد بود

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس همچنین با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان، گفت: فارس با بیش ۵۰۰۰ هزار جاذبه تاریخی، طبیعی، دینی مرکز مهمی برای سرمایه گذاری، افزایش مراکز اقامتی، اجرای پروژه‌های مدیریت شهری و ایجاد شهرک‌های صنعتی ویژه می‌باشد

گفتنی است فرخ زاده پیش از این در مراسم رونمایی از کتاب شاهچراغ علیه السلام از تشکیل این شورا خبر داده بود.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا