تحقیقات گسترده آمریکا درمورد آزمایشگاه کسپرسکی

به گزارش سیناپرس فارس، پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، تحقیقات در آمریکا علیه آزمایشگاه کسپرسکی افزایش‌یافته است. 

محصولات نرم‌افزاری آزمایشگاه کسپرسکی سال گذشته توسط وزارت بازرگانی ایالات‌متحده مورد ارزیابی قرار گرفتند، اما کار کند پیش رفته و پیشرفت اندکی در این زمینه حاصل‌شده است.

ازاین‌رو در ماه مارس، دولت بایدن از مقامات خواسته تا تحقیقات خود را گسترش دهند. سپس، وزارت دادگستری ایالات‌متحده به ارزیابی ریسک‌های امنیت ملی برخاسته از نرم‌افزار آزمایشگاه کسپرسکی پرداخته است.

مقامات آمریکا مدعی هستند آزمایشگاه کسپرسکی با دولت روسیه در ارتباط بوده و محصولات آن می‌تواند برای انجام حملات هکری و سرقت اطلاعات محرمانه مورداستفاده قرار گیرد.

نگرانی‌های دولت آمریکا مربوط به دسترسی ممتاز نرم‌افزار آنتی‌ویروس کسپرسکی به داده‌های محرمانه و همچنین امکان مداخله در عملکرد زیرساخت‌های حیاتی ایالات‌متحده همچون شبکه‌های برق است.

تنظیم‌گران ایالات‌متحده قبلاً دولت فدرال را از استفاده از نرم‌افزار آزمایشگاه کسپرسکی منع کرده‌اند و ممکن است در آینده این شرکت را ملزم کنند اقداماتی برای کاهش خطرات احتمالی مرتبط با محصولات خود انجام دهد یا حتی آمریکایی‌ها را از استفاده از آن‌ها منع کند.

پیش‌تر کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا  (FCC) آزمایشگاه کسپرسکی را در فهرست تجهیزات و خدمات ارتباطی که می‌توانند تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا باشند، قرار داده بود.

منبع: سایبر بان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا