وحدت و همدلی بیشتر دانشگاه و پارک علم و فناوری

به گزارش سینا پرس فارس، در این نشست دکتر حسن حبیبی رییس پارک علم و فناوری اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از شرکت های مستقر در پارک از خروجی های دانشگاه خلیج‌فارس تشکیل شده است.

او ادامه داد: برای ما امسال، سال ویژه‌ای است و نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط مقام معظم رهبری مسئولیت ما را در این موضوع سنگین‌تر می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری، ضریب نفوذ شرکت‌های دانش بنیان برای حل مشکلات کشور را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: یک دهه است که موضوع تولید و اشتغال توسط رهبری مطرح می شود و اکنون نیز فعالیت‌ها، تولید فناورانه و شرکت های دانش بنیان را سرلوحه کارهای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری قرارداده است. تاکید مهم رهبری برای اقتصاد دانش بنیان کشور، نقشه راه را برای ما مشخص می کند. دانشگاه خلیج فارس و پارک علم و فناوری با هم افزایی و در کنار هم بودن می توانند حرکت به سمت تحقق شعار سال را در تولید، اشتغال و دانش بنیان سرعت ببخشند.

حبیبی خاطر نشان کرد: ایجاد معاونت فناوری در وزارت علوم تحقیقات و فناوری، نشان از اهمیت و توجه به موضوع فناوری و حوزه دانش بنیان برای حل مشکلات کشور است، چرا که مشکلات جامعه باید از مسیر علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان حل شود.

وی ادامه داد؛ توجه به منویات رهبری و نامگذاری امسال می تواند سهم مهمی در جلوگیری از مهاجرت نخبگان و رونق اقتصادی کشور داشته باشد.

حبیبی تاکید کرد: کارهای زیادی می‌توانیم به اتفاق دانشگاه‌خلیج‌فارس انجام دهیم و به شدت پیگیر این امر خواهیم بود.

او افزود: ما به دنبال فعال کردن گرنت فناوری و دستیار فناوری هستیم و برای دانشجویان ارشد و دکترا برنامه‌هایی در زمینه گرنت فناوری جوانه در قالب پایان‌نامه‌های دانشجویی خواهیم داشت.

در ادامه این نشست رئیس دانشگاه خلیج فارس، گفت: امسال به فرمان مقام معظم رهبری به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین مزین شده است که ما باید به دنبال لبیک به منظور عملی و اجرایی کردن فرمان مقام معظم رهبری باشیم.

مدرسی، خاطر نشان کرد: مجموعه دانشگاه و پارک می‌توانند در راستای اجرای این فرامین همراه و همگام باشند.

دکتر مدرسی افزود: ما امسال را باید به عنوان سال موفقیت دانشگاه و عمدتا تاثیرگذاری درحوزه علم و فناوری قرار دهیم.

رئیس دانشگاه خلیج فارس تاکید کرد: اجرایی کردن فرامین رهبری از اولویت‌های دانشگاه خلیج فارس است.

منبع:pgstp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا