تسریح در تهیه مواد اولیه پیشران های طرح ملی مشاغل خانگی

به گزارش سینا پرس فارس، سید سعید سعادت در جمع  پیشران های طرح  ملی مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی فارس گفت: با توجه به  انعقاد تفاهم نامه معاونت امور تعاون با معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال  در راستای اجرای سند توسعه تعاون و فراهم شدن برخورداری طرح های اشتغالزا همچون طرح ملی مشاغل خانگی از مزایای این تفاهم نامه  از تشکیل تعاونی تامین نیاز توسط اداره اشتغال خبر داد.
سعادت افزود: این امر مهم، هم هدف دولت که ایجاد اشتغال میباشد را دنبال میکند و هم بستری برای حذف خرید خرد با قیمت های نامعقول و ضرر رسان، و خرید های کلان با قیمت مناسب را ایجاد خواهد کرد.

 رییس اداره تشکیل تعاونی های استان فارس  نیز در این جلسه  گفت: هدف از این طرح ایجاد یک شبکه واحد جهت تهیه اقلام و مواد اولیه در سطح استان و کشور بوده و پیشران ها ی مشاغل خانگی میتوانند با تشکیل گروه در رسته شغلی خود اقدام به ایجاد شرکت تعاونی تامین نیاز کنند.
ابوالفضل اژدری افزود: با توجه به مشکلات برخی  از پیشران های مشاغل خانگی مبنی بر تهیه اقلام و مواد اولیه  به قیمت های بالا از واسطه ها و دلالان،  هدف دیگر طرح  حذف این نوع واسطه ها و دلالان  بوده تا پیشران های بخش مشاغل خانگی بتوانند به راحتی و با قیمت مناسب نیازمندی های مواد اولیه خود را خریداری کنند. 

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان فارس نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از طرح مذکور، با بیان اینکه در تامین نیاز اقلام و مواد اولیه سه بخش وجود دارد افزود، برخی از پیش ران های طرح ملی مشاغل خانگی نیز میتوانند با داشتن شرایط، به عنوان تامین نیاز در جهت  سهولت  شبکه  پیشران ها پابه این عرصه بگذارند.
اکبر زاهدیان نژاد افزود: با توجه به اینکه این طرح مزایای دیگری همچون سهولت در گرفتن مجوزهای مورد نیاز واردات، تخفیف حق بیمه سهم کارفرما، اعضای تعاونی ها و تامین منابع طرح های اشتغالزا ی تعاونی تامین نیاز دانست و افزود جهاد دانشگاهی فارس همچون گذشته پشتیبان و راهنما و در کنار پیشران ها خواهد بود.
زاهدیان نژاد در ادامه جلسه ضمن تشکر از مسئولین اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان فارس و پیشران های حاضر در جلسه گفت: از آنجا که برخی از پیشران های شهرستان ها به دلایل مختلف امکان حضور در این محل را نداشتند در خواست جلسه ای دیگر به صورت وبینار را داشت  که دیگر افراد هم بتوانند در این امر مهم شرکت کنند.

در پایان جلسه مسئولین اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان فارس و جهاد د انشگاهی به پرسش ها و ابهامات ایجاد شده پیشرانان در خصوص این طرح پاسخ دادند.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا