چگونگی بازگشت اطلاعات گوشی پس از سرقت آن

به گزارش سینا پرس فارس، امیدواریم که شما جوانب احتیاط را رعایت کرده تا از سرقت گوشی در امان باشید، لاکن زمانی که متوجه می‌شوید گوشی همراه شما سرقت شده است، بی درنگ نگرانی‌ها و پرسش‌های متعددی به ذهن شما هجوم خواهند آورد: گوشی من کجاست، آیا  آن را پیدا خواهم گرفت؟ در صورتی که به تلفن از دست رفته دسترسی نداشته باشم، آیا امکان دارد اطلاعات آن را بازیابی کنم؟ جهت بازیابی اطلاعات شخصی خود پس از سرقت یا از دست رفتن تلفن همراه، هم اکنون چه کارهایی باید انجام دهم؟

مهم اینجا است که چنانچه اگر احتمال بازگرداندن گوشی دزدیده شده خود را اندک می‌دانید، با یک سری اقدام‌هات ساده می‌توانید اطلاعات خود را بازیابی و تا جای ممکن، دسترسی سارق به اطلاعاتتان را مسدود کنید.

در دنیای امروزی که گوشی‌های هوشمند به بخشی از من دیجیتال (Digital self) هر فرد تبدیل شده‌اند و برای ما، نقش ذهن بیرونی (Extended mind) را بازی می‌کنند، باید بیشتر مراقب بود تا اطلاعات و محتوای آن در دسترس افراد بدخواه قرار نگیرد؛ زیرا این ابزار همان‌قدر که راه ارتباطی قدرتمندی بین ما و دوستان، خانواده و همکارانمان است، در صورت از دست رفتن می‌تواند به بخشی از هویت ارتباطی ما آسیب‌های جبران‌ناپذیری بزند.

نکته مهم آن است که برخی از این اقدام‌ها را باید قبل از به سرقت رفتن گوشی انجام داد تا در زمان لازم بتوان از ابزارهای مربوطه برای پیدا کردن گوشی یا حذف اطلاعات آن استفاده کرد. پس هر چه سریعتر دست به کار شده و برنامه «Find My Device» را نصب کنید تا در زمان سرقت گوشی بتوانید از آن برای پیدا کردن دستگاه خود بهره ببرید.

در برخی دستگاه‌های اندرویدی، این قابلیت به طور پیش‌فرض فعال است اما برای اطمینان از آن، تنظیمات دستگاه خود را بررسی کنید. سپس به بخش امنیت در تنظیمات گوگل بروید و Find My Device را فعال کنید و اجازه دهید که برنامه به موقعیت مکانی دستگاه شما دسترسی داشته باشد. به یاد داشته باشید برای نسخه‌های قدیمی اندروید باید از نرم‌افزارهای سازگار با آن نسخه استفاده کنید که در این مراحل، فعال‌سازی قدری متفاوت است. در نسخه‌های قدیمی باید ابتدا Allow remote lock and erase را جست‌وجو و سپس آن را فعال کنید و همچنین در قسمت Device Manager گزینه Remotely Locate this Device را روشن کنید.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا