منطقه ویژه علم و فناوری در فارس ایجاد شود

به گزارش سینا پرس فارس، امین‌رضا ذوالقدر در جمع شرکت های دانش بنیان که در حضور استاندار فارس به جهت ارایه مشکلات حضور داشتند گفت: از آنجا که دانش بنیان میبایست به یک فرهنگ در استان و کشور مبدل شود و این راه و فرهنگ می بایست از آموزش و پرورش شروع گردد، در پارک علم و فناوری فارس اقدام به ایجاد پارک کودک و نوجوان کرده ایم که این پارک در اواخر اردیبهشت‌ماه افتتاح  و هدف ما از راه‌اندازی این پارک آشنایی دانش آموزان با مسائل فنی است.

ذوالقدر در ادامه به نقش موثر دانشگاهها اشاره کرد و افزود تجربه در کل دنیا نشان داده که از هر ده هزار شرکتی که به سمت فناوری می‌آیند در آخر حدود صد استارت آپ موفق شکل گرفته است، پس بنابراین دانشگاه‌ها نقش مهمی در این زمینه ایفا میکنند و دانشگاه بایستی تیم‌های دانشجویی که گنجینه قیمتی هستند را آموزش و هدایت کند تا تولید فناوری شکل بگیرد.

وی به لزوم راه‌اندازی منطقه ویژه علم و فناوری استان اشاره کرد و گفت: از استاندار محترم فارس تقاضامندم با توجه به اینکه تاکنون پنج منطقه ویژه فناوری را دارا هستیم، شرایطی را ایجاد کند تا امکانات و معافیت های مالیاتی را که در پارک به شرکت ها داده میشود نیز در مناطق ذکر شده قابل استفاده باشد.
او ایجاد ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان فارس را ضروری دانست و از استاندار فارس تقاضای برگزاری چنین جلساتی را حتی المکان یک بار در ماه جهت بررسی مشکلات شرکت ها در قالب ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان  را خواستار شد و ادامه داد: از آنجا که بازار هدف ما شرکت‌های صنعتی هستند باید شرایطی فراهم شود تا شرکت‌های فناوری بتوانند در کنار این شرکت‌ها فعالیت کنند.

وی در ادامه سخنان خود به راهکار های بلند مدت و کوتاه مدت  برای حل مشکل فضای کارگاهی و زیر ساخت شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: راهکار بلندمدت برای حل مشکل زیرساختی شرکت‌های دانش‌بنیان این است که اراضی در اختیار پارک باشد و پارک بتواند زیرساخت را فراهم و این اراضی را واگذار کند. اما راهکار کوتاه مدت استفاده از ظرفیت خالی شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه است.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا