تسهیل روند اخذ مجوز تولیدات دانش بنیان در فارس ایجاد شود

به گزارش سینا پرس فارس، امیر سوار دشتکی طی مصاحبه ای با خبرنگار این خبرگزاری گفت: دوسال پیش در بهبوحه شیوع کرونا شرکت دانش بنیان تازه تاسیس ما به نام زیست پلاسما یا بایو پلاسما، با هدف کمک به کنترل  بحران کرونا، فعالیت فناورانه و تولیدی شرکت را به سمت مقابله با کرونا عوض کردیم و موفق شدیم در کوتاه ترین زمان ممکن کیت ها ومحصولاتی که لازم برای تشخیص این بیماری بود را تولید کنیم از جمله کیت استخراج آرانه از ویروس.
سوار دشتکی افزود:پس از تولید این محصول دانشگاه علوم پزشکی شیراز کمک شایانی به جهت ارایه مستندات مربوطه در خصوص این محصول به اداره کل تجهیزات پزشکی  به ما نمود که در یک مسیر پر چالش توانستیم مجوز یکی از محصولات خود را اخذ کنیم.
او افزود: علارغم موافقت اولیه  گرفتن پروانه تولید و بهره برداری  و با توجه به اینکه  تاییدیه لازم را از دانشگاه علوم پزشکی شیراز داشتیم، اما به خاطر آنکه تیم تازه کارو در ابتدای راه بودیم با موانع های بسیاری از جمله حمایت مالی امکان گرفتن موافقت نهایی میسر نشد، اما درمواردی که توانستیم مجوز اخذ کنیم با چالش بازارو شرکت های بزرگ که غالبا هم در تهران هستند روبرو شدیم. و از آنجا که شرکت ما در یک محیط آکادمیک بود بستر لازم به جهت حمایت از محصولی که کیفیت تایید شده و مجوز های لازم را دارد فراهم بشود نشد و حداقل انتظار ما آن بود که در استان فارس آزمایشگاههای دولتی از این محصول حمایت و خریداری کنند که متاسفانه با توجه به نامه نگاری هایی که انجام پذیرفت هیچ اتفاقی رخ نداد.
وی در ادامه ضمن قدر دانی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز به جهت راهنمایی و یاری جهت اخذ مجوز های لازم، از دکتر ایمانیه به جهت ایجاد زیر ساخت ها در راستای مشوق شدن و داشتن انگیزه شرکت های دانش بنیان   تشکر کرد.
این عضو هیئت علمی گروه بایو تکنولوژی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان از مسئولان استان فارس درخواست کرد، ضمن حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور و با توجه به وجود نیروی انسانی و آزمایشگاه در استان، فرایندی ایجاد گردد که ارزیابی محصولات و روند اخذ مجوز در استان فارس ایجاد گردد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا