رباتی که شما را از ارسال پیامک انتقامی باز می دارد

به گزارش سینا پرس فارس، محققان، تیمی از دانشگاه تسوکوبا، ادعا می‌کنند که احساس فیزیکی تغییر وزن در داخل ربات، جاذبه‌ای را به آنچه می‌گوید می‌افزاید.

طبق مقاله ای که اخیراً منتشر شده است: استفاده از یک ربات اجتماعی دستی را مورد بحث قرار می دهد و به عنوان یک واسطه در پیام های متنی بین انسان ها مستقر شده است.

این ربات به یک وزنه متحرک در داخل بدن خود مجهز شده است و با کنترل حرکت وزن داخلی، در طول زمانی که ربات پیام‌های دریافتی از یک فرستنده انسانی را بیان می‌کند، فرض می‌کنیم که وضعیت روانی گیرنده‌ای که ربات را نگه می‌دارد می‌تواند تحت تأثیر قرار گیرد (به عنوان مثال، او به پیام‌های دریافتی گوش می‌دهد. پیام ها جدی تر).

بنابراین، ربات پیام های متنی شما را با صدای بلند می خواند و سپس نظر شما را در مورد احساس شما در مورد پیام ارائه می دهد. همه اینها در حالی است که یک وزنه را در داخل بدن خود حرکت می دهد. و محققان ادعا می‌کنند که خشم و پیامک انتقامی را کاهش می‌دهد.

نتایج نشان داده که تغییر وزن همراه با گفتار ربات به طور متوسط ​​23 درصد از خشم کاربر را سرکوب می کند. با این حال، تنها 3.5٪ از خشم زمانی که تغییر وزن اعمال نمی شد، سرکوب شد. علاوه بر این، در مواردی که ربات در کلمات با تغییر وزن به کاربر همدلی نشان می‌دهد، میل انتقام کاربر با موفقیت 22 درصد کاهش می‌یابد. زمانی که تغییر وزن اعمال نمی شد تقریباً هیچ تأثیری تأیید نشد.

به گفته شرکت کنندگان در پاسخ به این سئوال که ، پس از در دست گرفتن یک ربات فریبنده و تظاهر به شنیدن متن‌های عصبانی چه احساسی دارند، گفتند: نگه داشتن ربات در حین شنیدن متن های منفی باعث می شود کمتر احساس عصبانیت کنند.

مترجم: محمدرضا قشقایی زاده

منبع: www.thenextweb.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا