از اولویت های مجموعه مدیریتی استان به‌کارگیری فناوری‌‌های نوین

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه به‌کارگیری فناوری‌‌های نوین در فارس جز اولویت‌ها است، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه اغلب فناوری‌‌های نوین مورد استفاده وارداتی بوده، تاثیر به‌کارگیری آنها مقطعی و دارای عمر کوتاه بوده و مسیر استان در دوره جدید مبتنی بر تقویت و توسعه فناوری دانش‌بنیان است.

ایمانیه ادامه داد: این موضوع در کنار مدیریت و استفاده از فناوری‌‌های موجود وارداتی دنبال می‌شود و با اولویت دادن، سعی می‌شود حرکت جمعی نهادها و سازمان‌های دولتی به علاوه بخش‌های فعال خصوصی به سمت ایجاد یک زیست‌بوم دانش‌‌بنیان باشد.

وی با بیان اینکه این استان به لحاظ وجود دانش و بسیاری از زمینه‌های مرتبط با فناوری‌های نوین، غنی و دارای ظرفیت بالایی است، افزود: این استان همیشه جز پیشرفته‌‌ترین استان‌ها در حوزه‌های جدید فناوری، زیست فناوری، فناوری‌‌های ارتباطی، فناوری‌‌های حوزه الکترونیک و روباتیک بوده است.

اوافزود: در این نظام ارتباطی جدید، سازمان‌های مرتبط با دولت مکلف هستند تدریجا نیازهای آینده خود را در افق کوتاه‌مدت با رعایت اولویت نوآوری و فناوری آن حوزه برآورده کنند.

نماینده عالی دولت در فارس گفت: دانش انباشته و پیشرفت‌های آزمایشگاهی زیادی که در زمینه نانو، فناوری‌‌های هوشمندسازی و فناوری‌‌های شهری در استان وجود دارد و از طرفی نیروی جوان خلاق بااستعداد باید در مسیر رو به آینده و با تمرکز بر فناوری‌‌های نوین دنیا به‌‌کار گرفته شوند.

استاندار فارس اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای تبدیل شدن ذخایر دانشی به فناوری‌‌های نوظهور و قابل استفاده آینده معقول و منطقی، در اولویت اقتصادی استان قرار دارد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا