تبلیغات دو غول شبکه های اجتماعی زیر ذره بین اتحادیه اروپا

به گزارش سیناپرس فارس، قانون‌گذاران ضد انحصار اتحادیه اروپا، روز جمعه تحقیقاتی را در مورد واحد الفبای گوگل و قرارداد خدمات تبلیغات نمایش آنلاین فیسبوک آغاز کردند تا نقض قوانین رقابت اتحادیه را بررسی کنند.

کمیسیون اروپا گفت که تحقیقات بر روی قرارداد 2018 فیس بوک و گوگل با نام Jedi Blue متمرکز خواهد شد که ممکن است رقبای فناوری تبلیغاتی را خنثی کند و رقابت را محدود کند.

مارگرت وستاگر، رئیس ضدانحصار در بیانیه‌ای اعلام کرد: «از طریق قرارداد موسوم به Jedi Blue بین گوگل و متا، ممکن است یک فناوری رقیب برای مناقصه باز گوگل با هدف تضعیف آن و حذف آن از بازار برای نمایش تبلیغات در وب‌سایت‌ها و برنامه‌های ناشر هدف قرار گرفته باشد.

مقام ضد "تراست" بریتانیا نیز در حال بررسی این معامله است. ناظر رقابت اتحادیه اروپا گفت که قصد دارد با همتای بریتانیایی خود همکاری نزدیک داشته باشد، گوگل و فیسبوک که اکنون به متا تغییر نام داده اند، بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

یک شکایت اصلاح شده ضد انحصار که توسط تگزاس و 15 ایالت دیگر ایالات متحده علیه گوگل ارائه شده است، بیان می کند که مدیران ارشد هر دو شرکت از این معامله برای دستیابی به بخشی از بازار تبلیغات آنلاین آگاه بودند.

ترجمه: حمیدرضا ثابت نسب

منبع:  reuters

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا